Quote from Guest on 1 March 2009, 17:43Om jag normalt springer mina distanspass runt 6min/k hur fort ska jag springa snabbdistans och hur fort ska det gå på långpassen?
Har insett att jag vill satsa på att bli lite snabbare och att det inte duger att mala på i samma tempo varje pass(H)
Om jag normalt springer mina distanspass runt 6min/k hur fort ska jag springa snabbdistans och hur fort ska det gå på långpassen?
Har insett att jag vill satsa på att bli lite snabbare och att det inte duger att mala på i samma tempo varje pass(H)
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 17:53Vad har du för puls / ansträgning på dina 6-minuterspass? Har du sprungit några lopp eller andra maxningar?
Utan mer info skulle jag gissa femminutersfart på snabbdistansen och fortsatt 6-minutersfart på långpassen, givet att dina distanspass ligger run
Vad har du för puls / ansträgning på dina 6-minuterspass? Har du sprungit några lopp eller andra maxningar?
Utan mer info skulle jag gissa femminutersfart på snabbdistansen och fortsatt 6-minutersfart på långpassen, givet att dina distanspass ligger run
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 18:59Har ju nyss skaffat pulsklocka så jag har bara testat en gång. Då låg pulsen på runt 80% men det kändes inte alltför ansträngande.
Tack för tipsen.
Jag har aldrig sprungit lopp eller maxat. Är inte så mycket för lopp om jag ska vara ärlig.
Har ju nyss skaffat pulsklocka så jag har bara testat en gång. Då låg pulsen på runt 80% men det kändes inte alltför ansträngande.
Tack för tipsen.
Jag har aldrig sprungit lopp eller maxat. Är inte så mycket för lopp om jag ska vara ärlig.
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 19:08En till fråga då 😉 Om sträckan är milen på distanspassen hur långa ska de andra sträckorna vara då? Har kört som längst 16 km hittills fast det var i höstas. Har tyvärr varit dåligt med långpass det här året av olika anledningar.
En till fråga då 😉 Om sträckan är milen på distanspassen hur långa ska de andra sträckorna vara då? Har kört som längst 16 km hittills fast det var i höstas. Har tyvärr varit dåligt med långpass det här året av olika anledningar.
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 19:27Annika
Ett tips kan vara att följa ett träningsprogram. Det är upp till dig själv hur slaviskt du vill följa det men det ger dig bra stöd i hur ofta, typ av pass, tempoval m.m. Du kan kolla under fliken Träningsprogram här på FB eller söka på Marathon .
Annika
Ett tips kan vara att följa ett träningsprogram. Det är upp till dig själv hur slaviskt du vill följa det men det ger dig bra stöd i hur ofta, typ av pass, tempoval m.m. Du kan kolla under fliken Träningsprogram här på FB eller söka på Marathon .
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 19:43Ett ställe där man kan räkna ut hur fort (och hur stor andel) du skall träna olika typer. Detta baserat på din nuvarande kapacitet:
http://www.runbayou.com/jackd.htm
Ett ställe där man kan räkna ut hur fort (och hur stor andel) du skall träna olika typer. Detta baserat på din nuvarande kapacitet:
http://www.runbayou.com/jackd.htm
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 08:36Henrik: Tack för länken. *sparas*
Harald: Tack även för din länk och dina tips. Du har rätt i att ett program vore nog min melodi. Känns verkligen att jag behöver lite variation nu.
Henrik: Tack för länken. *sparas*
Harald: Tack även för din länk och dina tips. Du har rätt i att ett program vore nog min melodi. Känns verkligen att jag behöver lite variation nu.
Quote from Elias Engqvist on 2 March 2009, 10:12Jag tror vi har missat den viktigaste frågan: Varför tränar du?
Dvs. Vad vill du bli bra på?
Det är den frågan du måste svara på innan man kan rekommendera farter och distanser egentligen.Dvs: Siktar du på maran, halvmara, mil, 1000m? Tränar du för
Jag tror vi har missat den viktigaste frågan: Varför tränar du?
Dvs. Vad vill du bli bra på?
Det är den frågan du måste svara på innan man kan rekommendera farter och distanser egentligen.
Dvs: Siktar du på maran, halvmara, mil, 1000m? Tränar du för
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 12:38Mkt bra råd och synpunkter av alla i den här tråden!
Mkt bra råd och synpunkter av alla i den här tråden!
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 16:00Ja du Christer, vad vill jag bli bra på:-) ? Jag vill både bli bra på milen samt på halvmaradistans. Inte för att jag vill ställa upp i något lopp utan snarare för mig själv. Tycker om att springa och vill gärna springa långa sträckor.
Har sprungit regelb
Ja du Christer, vad vill jag bli bra på:-) ? Jag vill både bli bra på milen samt på halvmaradistans. Inte för att jag vill ställa upp i något lopp utan snarare för mig själv. Tycker om att springa och vill gärna springa långa sträckor.
Har sprungit regelb