Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHatar stänkskärmar
You need to log in to create posts and topics.

Hur många använder stänkskärmar på sina cyklar (till jobbet, racer, MTB)? Jag har skärm på MTB mest för mina turer med andra personer, inte för min skull.

Det känns mentalt enklare utan skärmar. Vet ej varför. Köpte skärm för 300kr till pendlarhojen. De

har bakskärm på MTBn, funkar sisådär. blir ändå randig på ryggen.

Jag har satt vanliga skärmar på min pendlarhybrid. Ser inte så coolt och sportigt ut men de sitter ordentligt fast och jag tänker inte byta kläder efter cyklingen så de är ett måste.

Uggh, jobbar du i samma kläder du cyklar i? Har spanat på damer i dräkt här i staden o alltid undrat hur man kan cykla & jobba i samma kläder? Är det inte rätt sliskigt?

Har du inte lite fördomar som anser att damer i dräkt är sliskiga?

Jättekul att pendla till jobbet bakom folk som inte har stänka på bakhjulet ... inte!

O när man cyklar i stan stänker det ju inte bara regnvatten, utan olja, hundpiss/skit, lakvatten från sophantering o annat mumsigt som jag gärna slipper få i fejset.

Inte alls min gode Bruse. Vektoranalysen på MÄN cyklande i dräkt har dock för litet underlag.... 😉

Jag har tyvärr en lite för kort stänkskärm bak. Lurar på att antingen byta ut den eller popnita fast en utanpå eller innanför den som redan sitter?

Någon som har gjort något liknande?

På MTB vinterhojjen (den andra vinterhojjen som är totalsunkig) har j

Carina, när jag cyklade förra året var det racer och cykeloutfit och dusch och ombyten. Men med dagishämtningar och jobbstart kl.6.30 så tänkte jag cykla lite lugnare i år och slippa byta om och därmed spara tid så att det blir praktiskt möjligt att fakti

Jag kör med en gammal Mark V pingisgummiplatta. Som stänklapp alltså...