Quote from Guest on 12 February 2010, 15:19Är "motionscyklist" som funderar på att någon gång i framtiden tävla lite. En sak undrar jag över: Var går gränsen för hur höga Hb-värden man får ha som man? (jag vet att det är 160 för kvinnor, åtminstone i skidgrenar). Jag var blodgivare förut, och bruk
Är "motionscyklist" som funderar på att någon gång i framtiden tävla lite. En sak undrar jag över: Var går gränsen för hur höga Hb-värden man får ha som man? (jag vet att det är 160 för kvinnor, åtminstone i skidgrenar). Jag var blodgivare förut, och bruk
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 15:29På något sätt måste man väl kunna visa detta höga mätvärde och s a s få det godkänt. Om det sedan skulle öka ytterligare, ja då åker du dit 😉
På något sätt måste man väl kunna visa detta höga mätvärde och s a s få det godkänt. Om det sedan skulle öka ytterligare, ja då åker du dit 😉
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 15:40Mnja. Man får ju (lite beroende på sport, men tex. cykling och skidåkning) en automatisk 2v-avstängning "av medicinska" skäl om ens hb är över 170 eller hematokrit över 50% (enl. http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_doping#Detection_of_blood_doping ). Detta
Mnja. Man får ju (lite beroende på sport, men tex. cykling och skidåkning) en automatisk 2v-avstängning "av medicinska" skäl om ens hb är över 170 eller hematokrit över 50% (enl. http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_doping#Detection_of_blood_doping ). Detta
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 09:03Hur ofta tar man blodprover på icke-elitcyklister?
Hur ofta tar man blodprover på icke-elitcyklister?
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 09:22För sällan, med tanke på att det finns doping bland motionärerna i veteranklasserna.
För sällan, med tanke på att det finns doping bland motionärerna i veteranklasserna.
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 11:05Fp. David P Skrev:
För sällan, med tanke på att det finns doping bland motionärerna i veteranklasserna.Vilken doping pratar du om?
Vad baserar du det på?
Gör du det själv eller hur vet du det?
Om du vet så är det väl bara att berätta.
Fp. David P Skrev:
För sällan, med tanke på att det finns doping bland motionärerna i veteranklasserna.
Vilken doping pratar du om?
Vad baserar du det på?
Gör du det själv eller hur vet du det?
Om du vet så är det väl bara att berätta.
Quote from ellen olsson on 15 February 2010, 12:31Samtliga svenska fall där någon blivit fälld publiceras (regelbundet) av RF i Svensk Idrott. Om man följer det nyhetsflödet så får man informationen.
Samtliga svenska fall där någon blivit fälld publiceras (regelbundet) av RF i Svensk Idrott. Om man följer det nyhetsflödet så får man informationen.
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 13:02Är det månne någon som följer det flödet som kan referera de senaste årens händelser lite översiktligt? Annars blir det lite som att fråga efter någons telefonnummer och få svaret "det står i telefonkatalogen".
Är det månne någon som följer det flödet som kan referera de senaste årens händelser lite översiktligt? Annars blir det lite som att fråga efter någons telefonnummer och få svaret "det står i telefonkatalogen".
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 15:39Jag klarar av att läsa fliken "Bestraffningar".
Jag klarar av att läsa fliken "Bestraffningar".
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 17:43För alla lata, totalt finns det 43 avstängda i denna stund:
Sv Styrkelyftförbundet 16
Sv Friidrottsförbundet 12
Sv Tyngdlyftningsförbundet 3
Sv Akademiska Idrottsförbundet 2
Sv Fotbollsförbundet 1
Sv Gymnastikförbundet 1
Sv Bandyförbundet 1
Sv Ishockeyför
För alla lata, totalt finns det 43 avstängda i denna stund:
Sv Styrkelyftförbundet 16
Sv Friidrottsförbundet 12
Sv Tyngdlyftningsförbundet 3