Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHead tricomp 12
You need to log in to create posts and topics.

Hej

jag är sugen på en Head tricomp 12. Är den bra tro? Funderar på den omvända dragkedjan, kan man få på sig dräkten själv tro? Brukar träna själv. Ska simma Vansbro + eventuellt triathlon i framtiden.

Har också funderingar på Head Tricomp 12 och väljer mellan den och Sonar Orca i första hand. När man letar efter info om Tricomp 12 så är det dock väldigt lite prat kring den, i stort sett bara butikerna som säljer den som kommer upp i sökningar.

Någon

Omvänd dragkedje är inget nytt. B70 modeller har haft det i 3 år. Bara en vana sak. En fördel är ingen snöre upp runt axlar när du simma.

Jag vet inte så mycket om Headmen jag känner en av de som jobbade fram design och skulle tror den är väldigt bra för

Men kan man dra upp dragkedjan själv tro? (eller ner kanske det blir 🙂 när man drar på sig dräkten)

Vilken storlek ska man ha? 183 cm, väger 94 kg och bröst ca 112cm
Är gammal simmare så jag är rätt bredaxlad ha ha

Jag har en helix med samma typ av dragkedja, inga problem alls att få på sig själv. Lite svårt att hitta rätt vid starten, men snarare för att man inte har ögon i nacken, med sedan inga problem.

Skulle tror L

http://www.head.com/__static/catalogues/Size_chart_EN.PDF

Jag är också lite bredare än den vanligaste simmare. Folk tror jag spelade amerikanske football sällan man gissa fd simmare.

Har köpt en L. Sitter som ett smäck. Nu har jag "råkat" gå upp till 96.
Men den sitter inte obehagligt tight ändå. Känns riktigt smidig.
Har dock väldigt svårt att få på dragkejdan själv. Har inte lyckats än.
Har lyckats göra en liten reva med nageln, i

Black witch är en bra lim

Kan man drag upp dragkedje själva första gång är det för lite 😉

Grymt nöjd med dräkten. Lite ömtålig men men man får väl ta det varligt vid på och av tagning

Har också fått lite skavsår i nacken, efter andningarna 🙂
Måste nog inhandla vaselin.

Det tog mig några år och många misslyckade försök innan jag fick till tekniken att kunna få ihop den omvända dragkedjan i min Helix helt själv, man har inte så mycket kraft i armarna i den vinkeln bakom nacken 🙂