Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHeadset mobiltelefon vid cykling
You need to log in to create posts and topics.

Tyvärr är jag tvungen att prata en del i mobiltelefon när jag är ute på längre cykelpass. Inget headset jag har provat hittills har fungerat bra då vinden gör att det dels är svårt att höra och dels svårt att bli hörd.

Nån som har ett bra tips på ett hea

Jag har ett par Sennheiser-lurar som funkar som headset till min iPhone. Det funkar finfint!

Ericsson har några blåtandsstereoheadset som egentligen är till för att lyssna på musik med. Det är två lurar och mikrofon osv. När lurarna är i öronen hör man jättebra och kontakten till telefonen är bra. Dessutom slipper man se ut som en cyborg om man r

Efter en hel del år med intercom på MC så kan jag säga att Thord är inne på helt rätt linje!
Kjell & Company mfl har skumgummi "tutor" som är avsedda för små mikrofoner, om man klipper hål i andra änden med på ett headset med sladd så trär man den rakt ig

Fungerar det inte att stanna och prata i telefon?

Jepp - en av Sony-Ericssons bättre produkter. Använder oftast bara en monosladd till högerörat (stympad stereosladd) för att slippa dingel och trassel.

Håller med David, varför kan man inte stanna till och prata? Så lång tid tar väl inte ett samtal när man tränar?
Mitt mobilabonnemang har telefonsvarare...
Eller arbetar du som telefonförsäljare och försöker kombinera arbete med träning 😉

Nu var ju inte frågan varken vad mitt arbete var eller om jag kan stanna och prata. Eftersom min fråga tydliggjorde mitt behov så är jag tacksam för svar på just detta. Ni som har svarat på frågan, stort tack! Fortsätt gärna komma med tips på bra headset

Jag använder ungefär sådana här:
http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/hpm-77?lc=sv&cc=se

Om lurarna har sådana där svampliknande gummiproppar så stänger de ute vindbrus väldigt bra. Den gamla sorten ramlar lätt ur örat och det b

Mystiska svar. 🙂 Jag börjar bli rejält nyfiken på vad det är som kräver att man pratar i telefon under cykelpassen. Jag kan faktiskt inte komma på nån vettig anledning. Säger förmodligen mer om min världsvana än nåt annat.