Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHeadset mobiltelefon vid cykling
You need to log in to create posts and topics.

Hej.

"Mystiska svar. Jag börjar bli rejält nyfiken på vad det är som kräver att man pratar i telefon under cykelpassen."

Att nån ringer 😉

Själv så skyddar jag "mikrofonen" innanför cykeltröjan och det funkar bra till 90%, men ibland får jag skydda de

Om man t ex leder en grupp om 20 cyklister i Ride Of Hope och har en tid att passa på Gröna Lund kan det vara praktiskt att kunna prata utan att stanna gruppen och därigenom bli sen......Den som ringer är kanske den som ska koordinera

Hur gör proffsen?

Jag kan nog villigt säga att när jag är och tränar så ligger mobilen hemma.
Mina närmast sörjande är fullt medvetna om att jag ringer upp när jag kommer hem.

Senast jag fick en punka på landsvägen stod jag utan telefon men inom 5 minuter hade jag ringt e

Säga som Andrew.
Fast det kanske inte tillhör vanligheten. Under Ride of Hope gick mobben stup i kvarten och det var mycket praktisk med denna.

Lars: Jag använde just den i fjol i ett öra, de silikonploppar stängde ut all ljud och brus

När jag kör själv har jag alltid mobilen med mig, inte bara som nödutrustning utan även som MP3-spelare, radio och kamera. Jag har kört en del med ett Bluetooth-headset med donglen tejpad bak på hjälmen och hörlurssladdarna tejpade fram till lämplig plats

Det finns strupmikrofoner som används vid mc-åkning samt jobb i bullrig miljö.
Kostar ett par kronor mer men har man behovet så är väl inte det problemet
ett ex
http://www.topguard.se/store/index.php?main_page=product_info&cPath=239&products_id=918&zenid

Hej.

Ja där har vi/du lösningen på problemet.

"Det finns strupmikrofoner som används vid mc-åkning samt jobb i bullrig miljö."

Nu vet jag varför vi /jag har "strupmikrofon" på jobbet. Åker både på Mc och är ibland i en ganska bullrig arbetsmiljö. I "kr

Hör man trafiken tillräckligt om man har ploppar i öronen?

nej, jagg hör ingenting förutom musiken när jag blåser på för fulla muggar med nån mp3-låt i öronen. Bara om nån tutar så går det igenom musiken. Precis som i en bil alltså.
Har man bara pluggar i utan musik så hör man ju trafiken, varför man nu skulle vi