Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHej alla simvänner!
You need to log in to create posts and topics.

12

Hur går det för er? Var och hur tränar ni?

Jag har simmat senaste 35 år med kortare och lite längre avbrott. Just nu är jag med i Hellas Master simklubb och försöker komma i form till Masters VM i SanFrancisco som vi ska åka till i augusti. Det är inte l

Oj, låter som du är duktig! 🙂

Själv har jag försökt komma igång med morgonsimning massa gånger, men oftast får jag ont i nacke och axlar. Misstänker att det är ett vanligt problem bland nybörjare?

>Oj, låter som du är duktig!

Njaaa....Jag bara älskar vatten för mycket...:-) Har aldrig varit riktigt duktig...tyvärr...:-)

>Själv har jag försökt komma igång med morgonsimning massa >gånger, men oftast får jag ont i nacke och axlar. Misstänker att >d

Har själv funderingar på klassikern.... Nu närmar sig vansbrosimmet med stormsteg så jag har varit och simmat några gånger...
Får dessvärre erkänna att simning är min svaga länk... Det går inte fort, men å andra sidan upplever jag det inte som särskilt tu

Lugn, Nina!
Det går inte tyngre med våtdräkt - det går lättare! Visst, det kan vara tyngre att röra på armarna men samtidigt ger dräkten rätt mycket flytkraft 🙂

När det gäller klassikern så måste du ju bara klara av - det finns ingen tidsgräns, så det

Ohhh tack snälla Sara! Nu när datumet börjar närma sig känns det mer och mer nervöst...
Då skall jag absolut ut och börja "paddla" på riktigt, skönt att det inte är någon tid som måste hållas.

Hej

Hur gick det vansbrosimmet?

Triathlon Väst har en cawlkurs för vuxna varje höst i Åbybadet (mölndal). Kursen är bra och man behöver inte vara eller ens fundera på att bli triathlet för att gå kursen. Det är dock lätt att dras med i den goda stämning

Wee. Jag har kommit igång... Kommit iväg första gången ;P På riktigt länge. Gått över ett år. Över ett och ett halvt år. 🙁
Men ack så härligt det var att simma. Som jag skrev i en annan grupp, simning är min drog!
Får se om det håller i sig. Förlitar mig

Jaah, jag ska börja att simma om tre veckor för att få upp kondisen, att gå på rullband eller jogga när man sitter i rullstol går inte så bra för min del. Simning är nästan den enda konditionsmomentet jag kan utöva.

Jag ska börja att simma på kolbäcken

Här går det inget vidare, faktiskt. Jag har bytt ut simningen mot simhopp, så enda gången jag faktiskt simmar är när det av någon anledning inte går att hoppa 🙂

12