Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHej alla simvänner!
You need to log in to create posts and topics.

12

Så skönt att simma så. 🙂
Kommer iväg ungefär en gång i veckan, vi satsar på två just nu. Sen när våren kommer och jag fixar cykeln så kanske det kan bli oftare.

Jag trännar simning 5 ggr/vecka 🙂 Det blir 11 timmar/vecka. Så undra ni något så tror jag att jag kan svara 🙂 Lycka till allihop!

Efter att ha kört med hemsnickeri-crawl i alla år har jag ikväll börjat på vuxen-crawl-nybörjarekurs! Oj, så roligt. Har tydligen haft bra teknik men fick ikväll ett tips som gör det hela mycket lättare. Jag är så GLAD (L)
Vatten är underbart!

Så avundsjuk jag är! Jag håller som bäst på att försöka öva upp min mycket hemsnickrade crawl till något som i bästa fall håller mig nära vattenytan nog för att kunna få med lite luft i något andetag då och då.. Det skulle vara så kul att försöka gå på en

Tipset: kolla inte bassäng-golvplattor när du simmar utan sträva efter att hålla blicken nära ytan (upp med hakan!) = du får en bättre hållning (främjar andningen) och huvudet behöver inte vändas upp hela vägen för att komma till ytan för att hämta luft u

Justa tips! Ska prova dem båda nästa vecka då jag åter är i vattnet. Det där med att hålla huvudet högre har jag verkligen inte gjort utan jag dyker nog ner allt för långt med huvudet när jag tänker efter. Andningen har jag börjat experimentera med lite,

Nja Maria, jag tror att du menar rätt men skrev lite fel där...

Andas ut hela tiden under vattnet - så går det mer harmonisk simning.
Andas sen in till höger när vänster arm sticks ner i vattnet. Ju tidigare huvudvridning desto längre möjlig andning och

Nej, jag menade precis som jag skrev. Antagligen är det olika skolor även inom andnings-teknik, så förvånade *s*
Sim-tränaren SA så, jag kommer ihåg det för att jag gör precis som du 🙂
Så då fortsätter jag med det......han ser väl ändå inte vad som händ

Nej Maria, det finns inga olika skolor när det gäller detta. Titta på samtliga elitsimmare (jag menar samtliga i världen). De gör som jag säger allihop. Om din tränare säger annorlunda så ska du byta tränare snarast! Men jag tror att du missuppfattat... F

Är det så?
Ja, då är jag alltså "smartare" än min tränare efter bara EN gång *asg*
Jag är säker......men jag ska höra igen på måndag så att jag inte "förtalar" honom.

Haha nä, inte Åby (ljuva minnen) Filbornabadet heter det härnere.

12