Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonHelt ny!
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Helt ny i denna gruppen. Har blivit lite sugen på att testa triathlon framöver. Cyklat har jag gjort ett tag och nu har jag börjat med löpning. Och varför då inte testa lite simning också...

Problemet är bara att jag är en dålig simmare. Ska i vint

Som cyklist ska du sikta på Embrunman.
http://www.embrunman.com/

Läckert! Är det Izoard? Härligt berg!

Lägger till det på listan...

Jag är själv väldigt ny v g triathlon men det finns mycket tips och trix att hämta från olka trådar på detta forum. Gå in i listan och kolla några sådana från andra nybörjare så får du mycket matnyttigt

Kolla med simklubbarna, de flesta verkar ha nybörjarkursere i crawl för vuxna. Jag rekomenderar det. Lärde mig att crawla nu i somras. Är långt i från fulllärd men klarar iallafall av att simma en sprint (750m).

Japp, har redan sökt kontakt med simklubben. Finns crawl för nybörjare. Låter bra!

Köp iaf ett par tri-byxor. Det är cykelbyxor utan hängslen med en pad som är tunnare och skuren för att löpa i. Det bör räcka långt. På cyklingen kan man ha en vanlig cykeltröja, fördel om det är hel blixtlås.

Jag har kört min första och hitills enda tri tävling i löpartights och en tight t-shirt. för att cykla 20km behöver jag ingen cykelblöjja i byxorna. T-shirten var intersports egen funktionströjja, Pro eller vad den heter i en liten storlek så att den inte

Ja, löparskor och cykel är under kontroll.

Ett par trevliga tri-byxor då kanske till våren. Och intresseanmälan till simklubben är inskickad.

Man beöver inte vara särskilt bra på någon av grenarna. Det finns ju triathlon motion med många nybörjare. Kommer man sist so what?

12