Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

En av Sveriges längsta ultratrails tar sin väg genom Höga Kustens vackra och kuperade landskap.

High Coast Ultra kommer att gå av stapeln den 28 juni och startar på torget i Örnsköldsvik i norr, följer sedan Högakustenleden genom naturvärldsarvet, för en

Finns det någon hemsida för loppet, eller måste man ha FB/twitter eller något liknande?

"Sveriges längsta ultratrail". Undrar lite hur de definierar detta. gax är ju längre.

Inget ont om det här loppet som jag själv funderar på att springa.
Men begreppen: störst, hårdast tuffaste utmaningen, vackrast, längst. Tycker jag man ska använda lite försiktigt eller tillägga ett frågetecken efter.
Det finns alltid något som är värre e

Ja men Jan-Erik.
Vi lever i stjärnglans från kvällstidningar där allt är megastort + megasant.
Häng med i utvecklingen och var ej bakåtsträvare.
Som jag. :@

Men GAX och Trans Scania går ju inte vid Höga Kusten. Det här är "Sveriges längsta ultratrail genom Höga Kustens vackra och kuperade landskap." Alltså, av alla ultratrailtävlingar som går vid Höga Kusten är detta den längsta. Det måste ju vara så man ska

Ja, är GAX100 igång igen så är självklart inte denna längst. Det ändrar vi. Men det är något vi kan leva med; vi har ju ändå den vackraste... 😉

Det behövdes inga stora förändringar, men nu är första stycket helt OK och klanderfritt.
Härligt 🙂
får se om man kan få in loppet i kalendern oxå

Hemsidan är nu uppdaterad med anmälda löpare.

Hemsidan är nu uppdaterad med utförlig information om matkontrollerna samt banbeskrivning på sträckorna Örnsköldsvik-Skule och Skule-Hornöberget. De är bifogade som PDF-filer.

Ett tävlings-pm är på gång.

http://www.highcoastultra.se

Lite siffror ang underlag på banan.

På 129k: stig 47,3%, grusväg 37,4 och asfalt 15,3. Tot 3700 höjdmeter.

På 75k: stig 48,8%, grusväg 37,4 och asfalt 13,8. Tot 2300 höjmeter.

12