Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumNo namesHilfe
You need to log in to create posts and topics.

12

Olle bad mig för länge sedan att skriva lite om löpning. Lite om nybörjarfel, praktiska tips och dyl. Nu känner jag att det faktiskt finns ett behov för en förklarande sida med lite grunder på. Jag tycker också att det finns många fler som är bättre lämpa

Hmmm... undrade just, nyfiken som man är så klart man tackar ja till en inbjudan!

Ska fundera lite när jag ändå är ute och cyklar.

Mattias (Gärdsback?) vore ju kanon att få med här, men han har kanske inte varit så aktiv på sistone.

Mattias är inbjuden.

Vad tror ni om: ordförklaring av de vanligaste termerna, nybörjartips (öka max 10% av träningsmängden, osv), några nybörjarscheman i olika nivåer, stretchschema, de vanligaste löparåkommorna.

Jag har varit på Hawaii ett tag, och före och efter det har jag haft mycket jobb/plugg. Fast jag är gärna med, skriva om löpning är ju kul! Ganska mycket av de där grundläggande sakerna finns ju redan skrivet också på t ex marathon.se, så det kan man väl

Jag tror du har rätt i att kvalitetspassen är mer riskabla än kvantitetspassen => vila ordentligt efter. En sak att ta upp kan ju vara att det är viktigt att vila och variera sin träning en del.

Mattias, kan inte du skriva en dummy till en sida och lägga ut här så skulle vi kunna tycka till om den? Du har ju vanan inne från plugget 😉

Det finns ju mycket bra skrivet om löpning, både i böcker och på marathon.se mm. Svårigheten kan vara att skriva något bra utan att plagiera vad andra skrivit. Men jag ska fundera på vad jag kan bidra med. Men det verkar väl vettigt att dela in det i olik

Poängen med en sådan site är ju att nybörjarlöpare ska kunna läsa sig till rätt info från början. Även om det finns många instanser för grunder och mer så är det många på FunBeat som missat dem. Jag tror på riktigt att det behövs en som tar löpningsgrunde

12