Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHittar inte flytet
You need to log in to create posts and topics.

Godmorgon!

Precis uppkommit från ett härligt pass i bassäng som start på morgonen. Jag började simma (frisim) för drygt ett år sedan (crawlkurs) och startade verkligen på ruta noll. Simmade innan dess ingenting alls och får ta mig tillbaka till grundskol

simma tre gånger/vecka för en månad ochjag tror du hittar det.

jag har simmat några år, och jag kan säger nu när jag har gått ner fråm 4 till 3 till dagens 2 pass/vecka känner jag en stor skillnad i min simning.

jag vet att jag behöver gå upp till 3 pas

Ja det var min tanke, att mer strukturerat faktiskt få in 2-3 pass per vecka istället för att spontansimma, där det kunde bli alltifrån 1 pass i månaden till 4 pass i veckan.

Kontinutitet känns som det skulle kunna vara lösningen. Givetvis finns massor a

anledning att jag skriver bara kort om flera pass är pga mina barn.

om man titta på simskolan barn som har träning 1g/vecka så har de visste en utveckling. annars hade de inte kunna ta simmärke

sedan när de gå till något 2ggr/vecka grupp bli det ännu me

Jag försöker hålla den där distansstressen nere ganska ordentligt och kör en del drillar för att isolera områden jag inte tycker fungerar bra. Och det blir då korta intervaller för detta, 25-50 m.

Men visst, ibland är det skönt att bryta av och köra läng

Hej!

Jag är i en väldigt liknande situation som dig, Anders. Jag har inte heller fått in någon ordentlig kontinuitet i min simning. Nu är det ändå rejält dags att ta tag i detta, då jag är anmäld till ett swimrun här i maj.

Även jag har svårt att hitta