Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHittar inte känslan! Hjälp!
You need to log in to create posts and topics.

Har kommit igång med löpningen efter uppehåll i många år pga knäproblem. Byggt pop mig sedan i höstas och det känns underbart, klarat G varvet, försöker förbättra min teknik för att minska påfrestning och bli bättre. Pronerar lite och har Asics 2170, känn

Du kanske skulle prova ett par nättare skor om det känns klumpigt? Jag kan inte ge dig några skotips, men det finns många andra här som kan, eller kolla gamla trådar.

Tänker också att du kanske fokuserar så mycket på teknik att det leder till att du spri

Spring i grupp, då får du automatiskt ett jämnare tempo. Det är så människor är skapta att lubba runt i grupp. Springer gruppen så fort att du knappt hänger med, så har du inte ork att fundera över ditt löpsteg. Springer gruppen långsammare så kan du spri

Jag hade prövat ett par andra skor, varför inte leta upp en tartanbana och köra lite intervaller eller så? Var bor du?

Jag gick en löp-teknik kurs i Sthlm hos http://www.teamsnabbare.se då jag hade samma känsla som dig. Måste erkänna att kursen har givit mig en helt ny känsla, till det bättre. Väl värt var enda litet öre grund teknik kursen kostade. Hade innan kursen diverse pro

Om du gillar dina Asics (förutom klumpigheten då) så varför inte prova ett par Asics DS Trainers? Jag tror de benämns som neutrala, men jag (som tidigare alltid sprang med samma modell som du gör nu) märkte inte av några problem vid bytet. Jag pronerar oc

Tack för flera bra tips!
Att träna med andra kan helt klart göra nytta, har inte tänkt på detta förrän någon tipsade här, flera av mina bästa pass har varit med flickvännen så det stämmer säkert.
Tar med mig det ni delger!