Quote from Guest on 23 January 2010, 19:16Är det någon signifikant skillnad i säkerhetstänk vid konstruktionen mellan MTB och Landsvägshjälmar?
Har för avsikt att prova på landsvägscykling och har sedan tidigare en sjyst MTB hjälm (Giro Animas 06). Uppstartskostnaden för detta är ganska hög (i
Är det någon signifikant skillnad i säkerhetstänk vid konstruktionen mellan MTB och Landsvägshjälmar?
Har för avsikt att prova på landsvägscykling och har sedan tidigare en sjyst MTB hjälm (Giro Animas 06). Uppstartskostnaden för detta är ganska hög (i
Quote from Funbeat user on 23 January 2010, 19:26Det som skiljer är väl mest utseendet . Mtb-hjälmar har ju en skärm för att man ska kunna ducka för grenar osv. Själva skyddsfunktionen lär vara detsamma avseende vurpor osv.
Det som skiljer är väl mest utseendet . Mtb-hjälmar har ju en skärm för att man ska kunna ducka för grenar osv. Själva skyddsfunktionen lär vara detsamma avseende vurpor osv.
Quote from Funbeat user on 23 January 2010, 19:41Tackar för sakligt svar.
Tackar för sakligt svar.
Quote from Funbeat user on 23 January 2010, 19:41Kan man inte ta av skärmen på Giro-hjälmarna? Har för mig att det finns modeller som är konstruerade så.
Kan man inte ta av skärmen på Giro-hjälmarna? Har för mig att det finns modeller som är konstruerade så.
Quote from Funbeat user on 23 January 2010, 19:42Stämmer bra det. Jag tog bort min i början och har förlagt den.
Stämmer bra det. Jag tog bort min i början och har förlagt den.
Quote from Funbeat user on 23 January 2010, 19:42Går det inte att ducka med hjälmar utan skärm?
Går det inte att ducka med hjälmar utan skärm?
Quote from Funbeat user on 23 January 2010, 19:46.
.
Quote from Funbeat user on 23 January 2010, 19:51liten skillnad mellan en MTB o en LVG hjäm kan vara luftgenomströmningen..
har själv kört länge med en MTB Giro Xen hjälm (med borttagen skärm på landsvägen).
Funkar superduper.
men nu har jag ordnat mig en LVG hjälm till detta år, för att det gärna får
liten skillnad mellan en MTB o en LVG hjäm kan vara luftgenomströmningen..
har själv kört länge med en MTB Giro Xen hjälm (med borttagen skärm på landsvägen).
Funkar superduper.
men nu har jag ordnat mig en LVG hjälm till detta år, för att det gärna får
Quote from Funbeat user on 23 January 2010, 19:57Förutom komforten så är det ju tyvärr först vid olyckliga vurpor som man får det slutgiltiga svaret på hur bra det funkar.
Annars kan man ju tänka sig att det blåser mer runt huvudet när man kör landsväg pga farten jämfört med MTB, men kanalformen kanske
Förutom komforten så är det ju tyvärr först vid olyckliga vurpor som man får det slutgiltiga svaret på hur bra det funkar.
Annars kan man ju tänka sig att det blåser mer runt huvudet när man kör landsväg pga farten jämfört med MTB, men kanalformen kanske
Quote from ellen olsson on 23 January 2010, 20:09Alla nya modeller brukar "beskrivas" i liknande termer, dvs. superduperluftgenomströmning och liknande, oasvett märke.
Alla nya modeller brukar "beskrivas" i liknande termer, dvs. superduperluftgenomströmning och liknande, oasvett märke.