Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjälp
You need to log in to create posts and topics.

Har varit så flitig med tränandet men nu är det tvärstopp. Fick gå till doktorn häromdagen antagligen magkatarr men ska försöka börja igen så fort som möjligt, ska ju springa tjejmilen. Är det någonmer som har problem med sin mage som har bra råd att ge??

Jag har halsbränna och ont i magen/mellangärdet så gott som varje dag. Löpningen var en plåga tills jag hittade metoden som funkade för mig:

- Låt det gå tre timmar mellan det att du stoppar nåt i magen tills det att du står startklar inför löpningen.

-

Tack för ditt svar, men jag springer oftast på morgonen ta bara lite vatten o några aprikoser det har funkat tidigare men inte nu. Fick Insider av doktorn som jag skulle dricka 2 ggr om dagen. Ville skicka mig på gastroskopi men jag vill inte det ännu

Gastroskopi kan ju vara lätt obehagligt... man kan få bli sövd om man kräver det. Jag var dock vaken. Hur som; hoppas det löser sig med drycken och att det inte är ngt annat som spökar i din mage. Mina egna problem ligger i övre magmunnen. Den sköter sig

JAg hade också sådana problem med magen, var och gjorde gastroskopi (tänker inte beskriva hur det var). Hur som helst hittade de ett magmunsbråck som är opererat, alltså magsäcken hade åkt upp ovanför diafragman och det var tväröppet mellan matstrupen och