Quote from Guest on 7 September 2009, 20:56Nu börjar det krisa för en av Lidingöloppsdeltagarna. Det är Elin 20 år. Hon är en stark tjej med muskler i benen. Så långt är allt bra men ett problem hoppas hon få hjälp med.
När hon cyklat till elljusspåret och börjat springa stumnar vaderna rejält (i
Nu börjar det krisa för en av Lidingöloppsdeltagarna. Det är Elin 20 år. Hon är en stark tjej med muskler i benen. Så långt är allt bra men ett problem hoppas hon få hjälp med.
När hon cyklat till elljusspåret och börjat springa stumnar vaderna rejält (i
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 21:06Kan tigerbalsam hjälpa? Vilken aktivitet på diskussionerna här, efter en halvtimme är man helt bortglömd (H)
Kan tigerbalsam hjälpa? Vilken aktivitet på diskussionerna här, efter en halvtimme är man helt bortglömd (H)
Quote from Therese Linner on 7 September 2009, 21:21Jag skulle låta nån kika på det. Att blodet inte kommer fram till muskeln låter lite compartmentsyndrom. Men som sagt, naprapat/sjukgymnast/läkare borde kika på det... Det går inte så bra att diagnosticera online.
Hoppas det blir bättre.
Jag skulle låta nån kika på det. Att blodet inte kommer fram till muskeln låter lite compartmentsyndrom. Men som sagt, naprapat/sjukgymnast/läkare borde kika på det... Det går inte så bra att diagnosticera online.
Hoppas det blir bättre.
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 21:30En naprapat tittade för några år sedan och sa att det kom från ryggen. Det gör väl allt de tittar på. Kostade typ 2*680 kr + ett par nya skor. Jag tänkte att det kanske finns alternativa självbehandlingar.
Tack Annika, nu har jag läst lite och det verka
En naprapat tittade för några år sedan och sa att det kom från ryggen. Det gör väl allt de tittar på. Kostade typ 2*680 kr + ett par nya skor. Jag tänkte att det kanske finns alternativa självbehandlingar.
Tack Annika, nu har jag läst lite och det verka
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 22:39Det är möjligt att detta inte alls passar in på din kompis, men jag tänkte ändå beskriva hur mina vadproblem såg ut.
Jag har som sagt tidigare haft mycket problem med krampande vader. Inte minst under dykning, men även under annan fysisk aktivitet. Antin
Det är möjligt att detta inte alls passar in på din kompis, men jag tänkte ändå beskriva hur mina vadproblem såg ut.
Jag har som sagt tidigare haft mycket problem med krampande vader. Inte minst under dykning, men även under annan fysisk aktivitet. Antin
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 07:41Tack Staffan för svar!!! Alla uppslag är viktiga för så här kan idrottstjejen inte ha det.
Vi har trott att stretching varit dotterns viktigaste åtgärd. Hon cyklar (upp till 30 mil) och kan gå riktigt långt utan problem. Nu börjar jag vackla. Om huvudpro
Tack Staffan för svar!!! Alla uppslag är viktiga för så här kan idrottstjejen inte ha det.
Vi har trott att stretching varit dotterns viktigaste åtgärd. Hon cyklar (upp till 30 mil) och kan gå riktigt långt utan problem. Nu börjar jag vackla. Om huvudpro
Quote from Bjarne Lewin on 9 September 2009, 10:07Min mycket grova, okunniga och oerfarna gissning är att det handlar om uppmjukning. Ungefär som att astmatiker måste vara väldigt noggranna med en lång och långsam uppmjukning för att inte få problem med andningen.
Fast jag vet ju verkligen ingenting om
Min mycket grova, okunniga och oerfarna gissning är att det handlar om uppmjukning. Ungefär som att astmatiker måste vara väldigt noggranna med en lång och långsam uppmjukning för att inte få problem med andningen.
Fast jag vet ju verkligen ingenting om
Quote from Funbeat user on 13 September 2009, 13:27En alternativ diagnos kan vara att den yttre vadmuskeln är kortare än den inre och att i arbete som den inre utför vid löpning så får den problem med blodtillförseln eftersom den yttre inte vidgas lika fort (vid löpning).
En alternativ diagnos kan vara att den yttre vadmuskeln är kortare än den inre och att i arbete som den inre utför vid löpning så får den problem med blodtillförseln eftersom den yttre inte vidgas lika fort (vid löpning).