Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Skulle ut och springa lite snabba intervaller (2 set a 5 intervaller 70/20 i ca 3.30-tempo) idag för att få upp tempot till varvet och fick panik. Fick inte upp tempot, fick inte upp pulsen och fick avbryta efter första setet och joggade sedan sakta hem.

Helt klart bör du ta det ganska lugnt fram till varvet och fokusera på att vila fram fräscha ben och en pigg kropp. Att "formen" verkade dålig nu plötsligt lär inte handla om permanent försämring av formen, utan snarare tillfälligt sämre dagsform av någon

Japp, typiskt en dålig dag. Jag hade kört ditt inplanerade pass som tänkt. Lugnt.

Lär dig av detta. Kör inte 2 tuffa kvalitépass dagarna på varandra. Försök att alltid få till ett lugnt distanspass mellan varje intervall/tempo-pass.

Kör 2 lugna distanspass (ett) i morgon och (ett) på onsdag. Är min medicin utan att veta var du står träningsmängdmässigt.

Jag får hålla med Oskars första inlägg. Inget vidare upplägg du haft.

Oskars andra inlägg är ju dock förkastligt och han förklarar själv varför...

Om det kändes bra i måndags & tisdags lär de två tuffa passen knappast varit orsaken till att det sen kändes dåligt på lördagen. Är ju många dagar där i mellan. Jag gissar snarare att det hänt något ons-fre, eller på själva lördagen, som gjort att formen/

Menade 1pass per dag. 2 totalt med andra ord.