Quote from Funbeat user on 29 July 2012, 23:01Äggvisparna rullar man lätt iväg på, medans på candypedalen rullar endast fjäderdelen på pedalen och klickar då i lättare. På Candy sitter det dessutom en ram runt som skyddar fjädrarna. Jag har knäckt några fjädrar på Egg Beaters, men hittils klarat Cand
Äggvisparna rullar man lätt iväg på, medans på candypedalen rullar endast fjäderdelen på pedalen och klickar då i lättare. På Candy sitter det dessutom en ram runt som skyddar fjädrarna. Jag har knäckt några fjädrar på Egg Beaters, men hittils klarat Cand
Quote from Funbeat user on 29 July 2012, 23:14Jag har Speedplay Frog på vintercykeln. Om det är float du vill, så duger de fint. Hoppas du kan få ett par i tid. Om Cyclecomponents har på lager (det hade de när jag köpte) så kan det gå ...
Jag har Speedplay Frog på vintercykeln. Om det är float du vill, så duger de fint. Hoppas du kan få ett par i tid. Om Cyclecomponents har på lager (det hade de när jag köpte) så kan det gå ...
Quote from Funbeat user on 30 July 2012, 07:43Det blev ett par Speedplay Frog.
Förhoppningsvis hinner de komma innan fredag annars får vi åka förbi Karlstad i nästa vecka och hämta dem på vägen uppåt i landet.
Det blev ett par Speedplay Frog.
Förhoppningsvis hinner de komma innan fredag annars får vi åka förbi Karlstad i nästa vecka och hämta dem på vägen uppåt i landet.
Quote from Rasmus Olsson on 30 July 2012, 10:37Jag har både vanliga vispar och candy. Vispar på mina mtb och candy på crossen och pendlarcykeln. Candy ger lite mer stöd för skon vid längre turer. Dock är rena vispar mycket lättare att komma i.
Du kan komma i vispar genoma tt dra foten bakåt, framåt,
Jag har både vanliga vispar och candy. Vispar på mina mtb och candy på crossen och pendlarcykeln. Candy ger lite mer stöd för skon vid längre turer. Dock är rena vispar mycket lättare att komma i.
Du kan komma i vispar genoma tt dra foten bakåt, framåt,
Quote from Funbeat user on 30 July 2012, 10:54Åsa, med Speedplay Frog, så hör man inget och känner inget när man låser skorna i pedalerna. De sitter fast bara.
Man kommer ut genom att vrida hälen utåt. Inte heller då finns det ett ljud eller känner man något ... inte något annat än att foten är fri.
Åsa, med Speedplay Frog, så hör man inget och känner inget när man låser skorna i pedalerna. De sitter fast bara.
Man kommer ut genom att vrida hälen utåt. Inte heller då finns det ett ljud eller känner man något ... inte något annat än att foten är fri.
Quote from Funbeat user on 30 July 2012, 12:13Daniel, då får jag ta och träna på att sätta mig fast och ta mig loss på ofarlig mark innan jag ger mig ut i skogen på riktigt.
Har ett par Speedplay zero på racern som jag kör med full float idag så då borde det inte kännas allt för olikt från dem.
Kom
Daniel, då får jag ta och träna på att sätta mig fast och ta mig loss på ofarlig mark innan jag ger mig ut i skogen på riktigt.
Har ett par Speedplay zero på racern som jag kör med full float idag så då borde det inte kännas allt för olikt från dem.
Kom
Quote from Funbeat user on 30 July 2012, 12:49En skillnad är att "float" på Speedplay Frog oftast beskrivs som att glida på is. Det är noll motstånd. Jag tycker inte att det är störande, utan annorlunda bara.
Om man håller på att ramla, är det en vanesak att vrida hälen åt det hållet man ramlar. Det
En skillnad är att "float" på Speedplay Frog oftast beskrivs som att glida på is. Det är noll motstånd. Jag tycker inte att det är störande, utan annorlunda bara.
Om man håller på att ramla, är det en vanesak att vrida hälen åt det hållet man ramlar. Det
Quote from Funbeat user on 30 July 2012, 16:57Det sitter redan i ryggmärgen på mig att hälen skall vridas utåt på den foten vars sida du ramlar åt.
Kan kanske bero på att jag ramlar väldigt mycket. 😉Ska bli väldigt skönt med nya pedaler. Framförallt nu när jag sitter här med värkande knän från den
Det sitter redan i ryggmärgen på mig att hälen skall vridas utåt på den foten vars sida du ramlar åt.
Kan kanske bero på att jag ramlar väldigt mycket. 😉
Ska bli väldigt skönt med nya pedaler. Framförallt nu när jag sitter här med värkande knän från den
Quote from Lars Ekegård on 30 July 2012, 19:19Kliver också in i Eggbeaters kören, toppen pedaler med bra float. Har även hör possitivt om Time men inte kört sånna själv.
Och som tidigare nämnts köp inte dom enklaste utan kliv upp några snäpp i pris, C modellen bla gick sönder rätt lätt vid kontakt m
Kliver också in i Eggbeaters kören, toppen pedaler med bra float. Har även hör possitivt om Time men inte kört sånna själv.
Och som tidigare nämnts köp inte dom enklaste utan kliv upp några snäpp i pris, C modellen bla gick sönder rätt lätt vid kontakt m
Quote from Funbeat user on 1 August 2012, 11:33Jag är kluven när det gäller Eggbeaters. Började med combo-pedaler från Shimano, d v s SPD på ena sidan och vanlig plattform på andra. Det fungerade dåligt eftersom pedalernas konstruktion garanterade att SPD-sidan alltid var nedåt så jag var tvungen att
Jag är kluven när det gäller Eggbeaters. Började med combo-pedaler från Shimano, d v s SPD på ena sidan och vanlig plattform på andra. Det fungerade dåligt eftersom pedalernas konstruktion garanterade att SPD-sidan alltid var nedåt så jag var tvungen att