Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjälp, stumma vader!!!
You need to log in to create posts and topics.

Jag är en ganska van löpare som senaste månaderna börjat få problem med stumma vader. På dagarna kan jag känna av att vaderna är stela när jag går till/från jobbet men ibland när jag löptränar (varannan gång ungefär) blir vaderna helt stela och stumma att

Musse, dina vader/smalben är troligtvis överansträngda. Massage kan hjälpa att släppa på den värsta spänningen, Kompressionsstrumpor kan också hjälpa till vis del. Men det är antagligen träningen, Kombinationen av löpning och cykling som är orsaken till d

känner du igen problemet här?
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=327163

Tack för tipsen. Det är inte Gubbvader men kan mycket väl vara den olycksamma kombinatinen av cykelträning dag 1 och löpningsproblem dag 2. Idag dagen efter är vaderna fortfarande sprängande stela och svullna. 🙁

Hade själv liknande problem för ett antal år sedan när jag försökte mig på att kombinera cykel och löpning. Jag tyckte att det var en svår kombination att köra hårt med båda. Otroligt viktigt med stretching, speciellt efter cykelpassen när musklerna drar

Stretcha vaderna, absolut det som är lösningen. Har haft liknande symptom och detta hjälper.

Plus excentrisk styrketräning.