Quote from Guest on 25 February 2011, 17:46Nu har jag äntligen fått tummarna ur och köpt mig en racercykel. Som total nybörjare på detta med racer är frågorna självklart många och jag hoppas få svar på några här.
Jag undrar lite över det här med cykeldator. Hur pass avancerat ska man gå? Har int
Nu har jag äntligen fått tummarna ur och köpt mig en racercykel. Som total nybörjare på detta med racer är frågorna självklart många och jag hoppas få svar på några här.
Jag undrar lite över det här med cykeldator. Hur pass avancerat ska man gå? Har int
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 17:56Motfråga? Vad vill du få ut av cykeldator? Det finns enkla från 100 till avancerade för flera tusen. Samtidigt finns Apps till telefoner som visar en hel del, finns även pulsklockor som kan visa t ex hastighet.
Hellre än att satsa på kort OCH långa, sats
Motfråga? Vad vill du få ut av cykeldator? Det finns enkla från 100 till avancerade för flera tusen. Samtidigt finns Apps till telefoner som visar en hel del, finns även pulsklockor som kan visa t ex hastighet.
Hellre än att satsa på kort OCH långa, sats
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 17:57Cykeldator är inget måste, men säkert kul att ha. Cykelbrallor är däremot ett måste. Köp ett par korta, när det är kyligt ute kan du dra ett par löpartajts över. Hjälm och cykelhandskar, ett par brillor så du inte får flugor och grus i ögonen.
Cykeldator är inget måste, men säkert kul att ha. Cykelbrallor är däremot ett måste. Köp ett par korta, när det är kyligt ute kan du dra ett par löpartajts över. Hjälm och cykelhandskar, ett par brillor så du inte får flugor och grus i ögonen.
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 18:12Du kan ju köpa den billigaste cykeldatorn du hittar. De flesta visar nog distans, tid och hastighet. Sen om du senare vill ha en mer avancerad har du ju inte slängt en massa pengar i sjön. De trådlösa är i regel dyrare så köp en med sladd. Jag tror du kan
Du kan ju köpa den billigaste cykeldatorn du hittar. De flesta visar nog distans, tid och hastighet. Sen om du senare vill ha en mer avancerad har du ju inte slängt en massa pengar i sjön. De trådlösa är i regel dyrare så köp en med sladd. Jag tror du kan
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 18:41Köp en med kadensmätare.
Köp en med kadensmätare.
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 18:54Bra David, det missade jag. Är man ny ska man ha kadensmätare så man inte fuskar med det när man blir trött
Bra David, det missade jag. Är man ny ska man ha kadensmätare så man inte fuskar med det när man blir trött
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 19:15Blir man trött växlar man väl
Kadensen lär man sig ganska snabbt, OM man kan räkna till 100
Blir man trött växlar man väl
Kadensen lär man sig ganska snabbt, OM man kan räkna till 100
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 19:18Kapar tråden lite här.
Ska man räkna hela varvet på en fot alltså? Jag tror jag trampar för långsamt nämligen. Jag har alltid musik på när jag cyklar och har svårt att inte trampa i takt med musiken. .-P
Kapar tråden lite här.
Ska man räkna hela varvet på en fot alltså? Jag tror jag trampar för långsamt nämligen. Jag har alltid musik på när jag cyklar och har svårt att inte trampa i takt med musiken. .-P
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 19:18Tricket är att inte bli trött i onödan.
Tricket är att inte bli trött i onödan.
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 19:19Ja, kadens är ett helt varv, inte varje fotnedtrampning.
Ja, kadens är ett helt varv, inte varje fotnedtrampning.