Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninghjälp hitta löparskor.
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har enormt svårt att hitta ett par skor som passar mig.
Sprang hela vintern i ett par saucony, men när jag började komma upp i över 10km och snön försvann fick jag mer och mer problem med insidan av vänsterfotens trampdyna. Problemet verkar vara att

Du kanske kan:
1) Springa barfota, eller
2) Skaffa inlägg

Usch, vad trist att du inte hittar några skor som passar. Jag har inga att rekommendera

Tog du med de "gamla" skorna när du provade ut nya? För att visa på hur de inte funkade med dina fötter.

Finns det någon möjlighet att göra en analys av ditt löpste

Provade sådant där rött inlägg som löplabbet hade, bakade det i ugnen för att det skulle forma sig efter foten. Provade 2*5km gick bra, efter 15km hade jag en stor blåsa under hålfoten. Vet inte om det finns andra bättre alternativ?

japp, hade med mina gamla skor, båda gångerna. Kanske borde gå till någon som kan hjälpa mig med löpsteget istället? Var får man hjälp med sådant?

Jag var på en triathlonträningskväll förra sommaren med Fredrik Zillén, det var en rolig kväll och Fredrik var inspirerande. Nu vet jag inte var du bor men Fredrik håller kurser i Stockholm. Jag har inte varit med på någon kurs själv men träningen var kul

Mina erfarenheter:
Satsa på ordentliga ilägg. Att baka dem själv i ugn är jag lite skeptisk till. Bättre att låta en proffsfirma göra det. Att du får blåsor om du springer 15 km med nya ilägg är inget ovanligt. Foten är ju inte van vid ilägget utan behöv

Ang blåsor: testa att smörja fötterna med vaselin innan. Det är ju ett standardtips om man skall spring ex maraton men jag gör det alltid numera innan mina långpass. Hjälpte klockrent för mig.

Så då behöver man köpa ett par nya neutrala skor och ett par ilägg proffesionellt tillverkade? Blir rätt mycket pengar det.....

Jag blir lite nyfiken på det här med tillverkade ilägg.

Beyder det att helt enkelt att dom gjuter ett ilägg enligt ens fot? Det känns lite konstigt för mig, som att man "låser fast" foten och tar helt bort möjligheter för foten att parera (tår hö-vä för

12