Quote from Guest on 29 June 2013, 22:36Hej, jag skulle uppskatta lite synpunkter på mitt löpsteg. All form av kritik är välkommet, positiv som negativ. Konstruktiv kritik är förstås extra välkommet.
Min far filmade mig i slutet av dagens 18km långa pass. Det är alltså så jag verkligen springe
Hej, jag skulle uppskatta lite synpunkter på mitt löpsteg. All form av kritik är välkommet, positiv som negativ. Konstruktiv kritik är förstås extra välkommet.
Min far filmade mig i slutet av dagens 18km långa pass. Det är alltså så jag verkligen springe
Quote from Funbeat user on 29 June 2013, 22:46Jag är ingen expert på löpteknik (därimot foten du nämner är mer i mitt område)
Skjut fram höften, så kommer du få ett bättre löpsteg , då landar foten bättre och kropps positionen blir effektivare.
Dock kommer du få problem med ländryggen, knä och hö
Jag är ingen expert på löpteknik (därimot foten du nämner är mer i mitt område)
Skjut fram höften, så kommer du få ett bättre löpsteg , då landar foten bättre och kropps positionen blir effektivare.
Dock kommer du få problem med ländryggen, knä och hö
Quote from Funbeat user on 30 June 2013, 08:47Tack för feedback Christian!
Är det problem att fötter pekar utåt sidan, eller är det att mer att höger och vänster fot pekar olika långt utåt sidan? Obalans i kroppen känns ju inte bra.
Jag har alltid varit allmänt stel. Höftböjare och hamstrings är de
Tack för feedback Christian!
Är det problem att fötter pekar utåt sidan, eller är det att mer att höger och vänster fot pekar olika långt utåt sidan? Obalans i kroppen känns ju inte bra.
Jag har alltid varit allmänt stel. Höftböjare och hamstrings är de
Quote from Funbeat user on 30 June 2013, 08:58Ett tips jag fick på löpklinik var att man helst inte ska kunna se sulan framifrån. Gör men det så är det ett tecken på att man sätter ner foten för långt framför sig. Trots att jag hade kadensen så såg jag mig på film att sular syns då och då. Idag tänke
Ett tips jag fick på löpklinik var att man helst inte ska kunna se sulan framifrån. Gör men det så är det ett tecken på att man sätter ner foten för långt framför sig. Trots att jag hade kadensen så såg jag mig på film att sular syns då och då. Idag tänke
Quote from Funbeat user on 30 June 2013, 10:30Tibor, tycker du att det rådet är viktigt för mig? Jag är osäker om jag har det problemet, men jag kan ju ha fel. Sedan är frågan om det är något jag bör prioritera i dagsläget. Jag kan inte tänka på hur många saker som helst, för då blir det en enda sopp
Tibor, tycker du att det rådet är viktigt för mig? Jag är osäker om jag har det problemet, men jag kan ju ha fel. Sedan är frågan om det är något jag bör prioritera i dagsläget. Jag kan inte tänka på hur många saker som helst, för då blir det en enda sopp
Quote from Funbeat user on 30 June 2013, 16:49Vet inte Erik, kunde inte riktigt se på videon. Jag nämnde det mest för att jag tycker att blotta vetskapen (ha det i sinnet) tycker jag är ett till hjälpmedel när man börjar bli trött. Sen förstår jag vad du menar med att man kan ha för många, jag har bi
Vet inte Erik, kunde inte riktigt se på videon. Jag nämnde det mest för att jag tycker att blotta vetskapen (ha det i sinnet) tycker jag är ett till hjälpmedel när man börjar bli trött. Sen förstår jag vad du menar med att man kan ha för många, jag har bi
Quote from Funbeat user on 30 June 2013, 18:20Som nån annan skrev springer du lite sittande, du kan definitvt sträcka på dig liteoch få höften bättre. Ser också ut som att höger arm gör en lite större pendel, och roterar lite mer. Möjligen hänger höger axel ner lite lägre, svårt att se ordentligt. Ka
Som nån annan skrev springer du lite sittande, du kan definitvt sträcka på dig liteoch få höften bättre. Ser också ut som att höger arm gör en lite större pendel, och roterar lite mer. Möjligen hänger höger axel ner lite lägre, svårt att se ordentligt. Ka
Quote from Funbeat user on 30 June 2013, 20:20Intressant med armpendlingen, tack för det tipset Anders. Jag håller med dig att högerarmen svajar mer och kan hänga ihop med högerfotens utåtpekande. Jag skulle gärna vilja se det rakt från sidan på ett löpband. Jag kan då tänka mig att benen också pendl
Intressant med armpendlingen, tack för det tipset Anders. Jag håller med dig att högerarmen svajar mer och kan hänga ihop med högerfotens utåtpekande. Jag skulle gärna vilja se det rakt från sidan på ett löpband. Jag kan då tänka mig att benen också pendl
Quote from Funbeat user on 2 July 2013, 12:46Ett litet råd rent filmtekniskt är att filma från längre håll ( ca 10 meter ) från sidan och följ med med kameran fast kameramannen skall stå still. Då är det lättare att ge feedback sedan.
Ett litet råd rent filmtekniskt är att filma från längre håll ( ca 10 meter ) från sidan och följ med med kameran fast kameramannen skall stå still. Då är det lättare att ge feedback sedan.