Quote from Guest on 14 April 2011, 14:25Ett nytt, knirkande, missljud har dykt upp på sistone. Ljudet uppträder en gång per trampvarv oavsett vilken växel jag har i. Märkligt nog upphör ljudet om jag släpper styret eller bara har en hand på styret.
Cykeln är en Scott S30.
Jag har gjort rent
Ett nytt, knirkande, missljud har dykt upp på sistone. Ljudet uppträder en gång per trampvarv oavsett vilken växel jag har i. Märkligt nog upphör ljudet om jag släpper styret eller bara har en hand på styret.
Cykeln är en Scott S30.
Jag har gjort rent
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 14:35En gång per varv oavsett växel riktar ju onekligen misstankarna mot vevlagret.
En gång per varv oavsett växel riktar ju onekligen misstankarna mot vevlagret.
Quote from Rasmus Olsson on 14 April 2011, 14:41Låter det om du står upp å trampar?
Låter det om du står upp å trampar?
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 14:49Lossa, fetta in och montera dit pedalerna på nytt. Hjälper inte det faller även min röst på vevlagret.
Lossa, fetta in och montera dit pedalerna på nytt. Hjälper inte det faller även min röst på vevlagret.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 15:11Kan även vara klingorna i vevpartiet, knakade i mitt. Tog isär och smörjde missljud borta.
Kan även vara klingorna i vevpartiet, knakade i mitt. Tog isär och smörjde missljud borta.
Quote from Rasmus Olsson on 14 April 2011, 15:14I 9 fall av 10 när det knakar hos mig, är det sadelstolpen. Ta loss och torka rent och fetta in och sätt tillbaka.
I 9 fall av 10 när det knakar hos mig, är det sadelstolpen. Ta loss och torka rent och fetta in och sätt tillbaka.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:24Sätter också en slant på någon del av sadel-sadelstolpe.
Sätter också en slant på någon del av sadel-sadelstolpe.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:39Enig med Bruse ?™ , + stram feste i sete-spilene (sete railen)
Enig med Bruse ?™ , + stram feste i sete-spilene (sete railen)
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 22:21"Märkligt nog upphör ljudet om jag släpper styret eller bara har en hand på styret."
Här tänkte jag sadelstolpe/sadel. Missljud kan vara ett helsike att härleda på en cykel men om det försvinner när du omfördelar din vikt så borde det vara i anslutning ti
"Märkligt nog upphör ljudet om jag släpper styret eller bara har en hand på styret."
Här tänkte jag sadelstolpe/sadel. Missljud kan vara ett helsike att härleda på en cykel men om det försvinner när du omfördelar din vikt så borde det vara i anslutning ti
Quote from Lena O on 14 April 2011, 23:42Kolla ventilen på däcken.
A: ställ hjulen så ventilens position är längst ner. Tryck hård på pedalen och håller i styret och sadeln.
B: Gör om med ventilens position högst upp.
Knäppa det vid A och inte B lägg en bit svart eltejp mellan ventilen och fälg
Kolla ventilen på däcken.
A: ställ hjulen så ventilens position är längst ner. Tryck hård på pedalen och håller i styret och sadeln.
B: Gör om med ventilens position högst upp.
Knäppa det vid A och inte B lägg en bit svart eltejp mellan ventilen och fälg