Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 11:36Tack för alla tips! Knirkandet kom från sadelstolpen. Nu är det fixat. Det är en härlig känsla att åka med en tyst cykel.
Tack för alla tips! Knirkandet kom från sadelstolpen. Nu är det fixat. Det är en härlig känsla att åka med en tyst cykel.
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 21:40Jag passar på att väcka den här tråden och hoppas att alla experter inte märkt den som ointressant.
Jag har börjat få ett återkommande missljud på min cykel också. Det är ett knäppande ljud som återkommer på samma plats i trampcykeln varje gång. Vänster
Jag passar på att väcka den här tråden och hoppas att alla experter inte märkt den som ointressant.
Jag har börjat få ett återkommande missljud på min cykel också. Det är ett knäppande ljud som återkommer på samma plats i trampcykeln varje gång. Vänster
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 21:51Det skulle kunna vara vevlagret som behöver lite fett. När servade du det senast?
Det skulle kunna vara vevlagret som behöver lite fett. När servade du det senast?
Quote from Rasmus Olsson on 26 May 2011, 21:53Ta av pedalerna, torka rent, fetta in gängorna å sätt på. Så fick jag bort knak.
Ta av pedalerna, torka rent, fetta in gängorna å sätt på. Så fick jag bort knak.
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 22:11Aldrig så länge den har varit i min ägo tyvärr. Skall kolla över dessa delar.
Spännande!
Påminner lite om en tidig cykel jag hade när jag var liten där stödet hängde lite lojt och pedalen slog i varje gång jag trampade. Smått förnedrande.
Aldrig så länge den har varit i min ägo tyvärr. Skall kolla över dessa delar.
Spännande!
Påminner lite om en tidig cykel jag hade när jag var liten där stödet hängde lite lojt och pedalen slog i varje gång jag trampade. Smått förnedrande.
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 10:21Dragit fast bakhjulet ordentligt (hårt)?
Dragit fast bakhjulet ordentligt (hårt)?