Quote from Funbeat user on 19 February 2009, 17:15Vänta till leveransen innan du säger något om storleken.
Vänta till leveransen innan du säger något om storleken.
Quote from Funbeat user on 19 February 2009, 17:42Vet ej om Canyon gjort om sin storleksväljare, men när jag beställde förra sommaren föreslog de 64 eller 62. Tog 62 vilket vart bra. Men följ övrigas råd att dubbelchecka dina mått hos både Wrenchscience och competitive cyclist. /David
Vet ej om Canyon gjort om sin storleksväljare, men när jag beställde förra sommaren föreslog de 64 eller 62. Tog 62 vilket vart bra. Men följ övrigas råd att dubbelchecka dina mått hos både Wrenchscience och competitive cyclist. /David
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 09:11Jag har varit inne på de olika storleksguiderna och mätt och fixat. Tack för hjälpen 🙂
Jag har varit inne på de olika storleksguiderna och mätt och fixat. Tack för hjälpen 🙂
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 10:35Mitt tips är om du hamnar mellan två ramstorlekar ska du ta den större när det gäller LVG.
Mitt tips är om du hamnar mellan två ramstorlekar ska du ta den större när det gäller LVG.
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 11:12"Mitt tips är om du hamnar mellan två ramstorlekar ska du ta den större när det gäller LVG."
Stefan kan du utveckla ditt resonemang lite mer ingående.
Varför jag frågar är jag har hört det motsatta.
"Mitt tips är om du hamnar mellan två ramstorlekar ska du ta den större när det gäller LVG."
Stefan kan du utveckla ditt resonemang lite mer ingående.
Varför jag frågar är jag har hört det motsatta.
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 17:12Bäst vore väl att ta den som känns bäst i längden i så fall? Eftersom att höjden går att justera väldigt enkelt och väldigt mycket med sadelhöjden.
Bäst vore väl att ta den som känns bäst i längden i så fall? Eftersom att höjden går att justera väldigt enkelt och väldigt mycket med sadelhöjden.
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 21:01Det är inte bra om man det blir för trångt över cykeln, man vill kunna komma ner ordentligt och hitta flytet där i LVG.
Med MTB tycker jag att det är viktigare att kunna manövrera o trixa så då bör man välja nedåt i storlek. Där är heller inte vindmotstån
Det är inte bra om man det blir för trångt över cykeln, man vill kunna komma ner ordentligt och hitta flytet där i LVG.
Med MTB tycker jag att det är viktigare att kunna manövrera o trixa så då bör man välja nedåt i storlek. Där är heller inte vindmotstån
Quote from Funbeat user on 23 February 2009, 09:50Har läst igenom flera hemsidor och många av dem anser att jag ska ha storlek 58 eller L. Har en gamal MTB på 58 som jag anser är för liten. Siktar på att köpa en cyclocross på storlek 60. Jag är 187 cm och har en benlängd på 88 cm.
Har läst igenom flera hemsidor och många av dem anser att jag ska ha storlek 58 eller L. Har en gamal MTB på 58 som jag anser är för liten. Siktar på att köpa en cyclocross på storlek 60. Jag är 187 cm och har en benlängd på 88 cm.
Quote from ellen olsson on 23 February 2009, 11:43Har du en MTB på 58cm som du tycker är för liten?! Hur lång är du egentligen? 240cm?;)
Har du en MTB på 58cm som du tycker är för liten?! Hur lång är du egentligen? 240cm?;)
Quote from Funbeat user on 23 February 2009, 12:58Det stämmer ganska bra det, gränsen för 58/L ligger på 185 cm.
Edit. Skiljer sig mellan olika tillverkare/ramar
Det stämmer ganska bra det, gränsen för 58/L ligger på 185 cm.
Edit. Skiljer sig mellan olika tillverkare/ramar