Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHjälp med rehab-simning
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla!
Ursäkta om frågan dykt upp tidigare - jag kan dock inte hitta den.

Jag har pga stressfrakturer tillfälligt blivit tvungen att övergå från min huvudsakliga sysselsättning, distanslöpning, till simning. Får ej träna något som innebär att man "är

Elit: (världsrekord)
1500 m freestyle 14:34.56 Hackett , Grant

Tack Per, det innebär att jag är rätt crappa på att simma... (1 km 25-30 min på hög växel) 🙂

Mazda Triatlon 2008:
1500m freestyle 36:54:?? Schapiro, Christer

1500m - 30min, Jimmy.

1500 m - ca 27-28 min - Per i valhalla (utan våtdräkt)
3000 m - 52 min - Per i Vanån (med våtdräkt)

Ser mig som lagom usel simmare! 🙂

Hejsan,
Jag är själv ursprungligen långsdistanslöpare som pga en stressfraktur i foten var tvungen att träna alternativa saker, såsom cykling och simning. Mitt tips till dig är att köra våtvästträning, alltså vattenlöpning. Det är en otroligt bra tränings

Jasmin: Tack för tipset, begick faktiskt premiär på vattenjogging i förrgår, och som jag skrev i min träningsdagbok - det var funky! Det tog bra dock, och det blir mer av det. Själv har jag mina stressfrakturer i vaderna, i höger tibia och fibula samt vän

Mer frågor och funderingar:

Jag har nu simmat ett par veckor, med fokus på distanserna en och två km. När jag började simma (första gången på tjugo år), så tog det en bra bit över trettio minuter att ta sig en km. Idag gjorde jag mitt PB på 1 km bröst, 2

Sträck ut och flyt spikrak (men avslappnat) på varje simtag och flyt längre. Synkroniserade arm- och bentag. Lugnare simning kan ofta gå snabbare.

Jag tror att nybörjare "flaxar" för mycket. Riktiga nybörjare försöker också ha huvudet över vattnet hela t

12