Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 08:01Håller med Christer. Flaxandet med armarna är mycket energi för ingenting. I bröstsim är det benen som ska stå för det mesta av kraften. Samtidigt om man inte doppar huvudet så kommer benen för djupt och skapar största möjliga vattenmotstånd.
Håller med Christer. Flaxandet med armarna är mycket energi för ingenting. I bröstsim är det benen som ska stå för det mesta av kraften. Samtidigt om man inte doppar huvudet så kommer benen för djupt och skapar största möjliga vattenmotstånd.
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 11:50Tackar! Jo, jag har tänkt på att försöka "vila" på varje bentag (eftersom jag upptäckte att jag blev bara ca 5-10 min långsammare på kilometern när jag inte använde armarna alls, utan simamde med platta). Det _känns_ dock som om det går långsammare när ma
Tackar! Jo, jag har tänkt på att försöka "vila" på varje bentag (eftersom jag upptäckte att jag blev bara ca 5-10 min långsammare på kilometern när jag inte använde armarna alls, utan simamde med platta). Det _känns_ dock som om det går långsammare när ma
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 08:37det allra allra allra allra vanligaste problemet som merparten av befolkningen lider av är felaktiga bentag. Gör du rätt? Har du liksidiga bentag? (dvs gör du likadant med båda benen samtidigt) drar du in benen under magen istället för att dra dem bakåt o
det allra allra allra allra vanligaste problemet som merparten av befolkningen lider av är felaktiga bentag. Gör du rätt? Har du liksidiga bentag? (dvs gör du likadant med båda benen samtidigt) drar du in benen under magen istället för att dra dem bakåt o
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 12:55Tack Maria för ett hel(?)täckande svar! (1) Bentagen har jag nog rätt, jag drar def inte upp benen under magen, utan åt sidorna (i samma "plan" som kroppen), och trycker ifrån likaså. (2) Tack för att du klarade upp det där mad armtagen. Jag har funderat
Tack Maria för ett hel(?)täckande svar! (1) Bentagen har jag nog rätt, jag drar def inte upp benen under magen, utan åt sidorna (i samma "plan" som kroppen), och trycker ifrån likaså. (2) Tack för att du klarade upp det där mad armtagen. Jag har funderat