Quote from Guest on 26 February 2011, 18:42Jag undrar om det finns någon som har några tips o trix
på hur man får bort en sadelstolpe som sitter som berget,
och hur man förebygger så det inte händer igen.
Jag undrar om det finns någon som har några tips o trix
på hur man får bort en sadelstolpe som sitter som berget,
och hur man förebygger så det inte händer igen.
Quote from Rasmus Olsson on 26 February 2011, 18:52Att förebygga är ett smörja in den med fett. Då slipper du framtida eventuella knak också.
1. Stolpen och dess klämma är gjord för att klara en del vikt. Se till att sadelstolpsklämman är lösskruvad ordentligt och att sadeln är ordentligt fastskruvad i s
Att förebygga är ett smörja in den med fett. Då slipper du framtida eventuella knak också.
1. Stolpen och dess klämma är gjord för att klara en del vikt. Se till att sadelstolpsklämman är lösskruvad ordentligt och att sadeln är ordentligt fastskruvad i s
Quote from Funbeat user on 26 February 2011, 18:55Sätt fast stolpen i skruvstädet och använd ramen som hävarm.
Sätt fast stolpen i skruvstädet och använd ramen som hävarm.
Quote from Lena O on 26 February 2011, 19:02Fett på alurör ja, ska man inte ha karbonpasta för karbonrör?
Fett på alurör ja, ska man inte ha karbonpasta för karbonrör?
Quote from Funbeat user on 26 February 2011, 19:05Där använder jag billig tandkräm.
Där använder jag billig tandkräm.
Quote from Funbeat user on 26 February 2011, 19:07Karbon pasta er for å gi større friksjon, ikke mindre. + at det fjerner "knirk"
Karbon pasta er for å gi større friksjon, ikke mindre. + at det fjerner "knirk"
Quote from Funbeat user on 26 February 2011, 19:10Tannpasta tilsatt pimpesten er bra som karbonpasta.
Er også fint å rense bilfønster utvendig
Tannpasta tilsatt pimpesten er bra som karbonpasta.
Er også fint å rense bilfønster utvendig
Quote from Funbeat user on 26 February 2011, 19:20Jag vill inte stjäla tråden men min undran kan komplettera usprungsfrågan. När man ska montera en ny sadelstolpe så undrar jag hur mycket man ska kapa eller hur mycket som ska sparas som ska stickas in i ramröret med tanke på stabilitet och dyl. Ju kortar
Jag vill inte stjäla tråden men min undran kan komplettera usprungsfrågan. När man ska montera en ny sadelstolpe så undrar jag hur mycket man ska kapa eller hur mycket som ska sparas som ska stickas in i ramröret med tanke på stabilitet och dyl. Ju kortar
Quote from Mikaela Lexén on 26 February 2011, 19:25Det brukar finnas ett märke på sadelstolpen som markerar minsta nedstick
Det brukar finnas ett märke på sadelstolpen som markerar minsta nedstick
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 10:23Så bra att Håkan ställde den här frågan, jag har också funderat på det. Var köper man 5-56? Dags att mecka lite med Fraktpråmen snart, det är ju plusgrader ute! 🙂
Så bra att Håkan ställde den här frågan, jag har också funderat på det. Var köper man 5-56? Dags att mecka lite med Fraktpråmen snart, det är ju plusgrader ute! 🙂