Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 10:30Det borde finnas på godtycklig bensinmack som har aningen större sortiment än korv med bröd.
Det borde finnas på godtycklig bensinmack som har aningen större sortiment än korv med bröd.
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 10:55Bildelsfirmor typ Mekonomen och säkert större varuhus med en liten avdelning bilprylar har 5-56, Sonax eller WD40. Jag har de senaste 10 (?) åren använt WD40. Den luktar oslagbart godast (och måste därför vara bäst). Jag använder WD40 till att både putsa
Bildelsfirmor typ Mekonomen och säkert större varuhus med en liten avdelning bilprylar har 5-56, Sonax eller WD40. Jag har de senaste 10 (?) åren använt WD40. Den luktar oslagbart godast (och måste därför vara bäst). Jag använder WD40 till att både putsa
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 11:15@Mikael F:
Varför vill du kapa sadelstolpen (antar att det är en lös sadelstolpe du menar)? Finns inga större vinster, mest nackdelar, med att göra det utom om du håller på med ett super-lätt bygge där varje gram räknas.
@Mikael F:
Varför vill du kapa sadelstolpen (antar att det är en lös sadelstolpe du menar)? Finns inga större vinster, mest nackdelar, med att göra det utom om du håller på med ett super-lätt bygge där varje gram räknas.
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 11:18Maria, se bara till att du inte låta det komma i närheten av nav, frihjul eller kullager i allmänhet. Att det används i detta fall är för att det tränger igenom det mesta och det är inte allt du vill att det tränger igenom.
Om det handlar om aluminium st
Maria, se bara till att du inte låta det komma i närheten av nav, frihjul eller kullager i allmänhet. Att det används i detta fall är för att det tränger igenom det mesta och det är inte allt du vill att det tränger igenom.
Om det handlar om aluminium st
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 14:05Coca Cola!
Coca Cola!
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 17:47Daniel: Tack för länken! *läsa och bookmarka*
Daniel: Tack för länken! *läsa och bookmarka*
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 20:41Niklas:
Jo anledningen är att jag bytte sadel och stolpe för ett tag sedan och den cykeln är egentligen aningen för stor till mej. Vilket gör att röret åkte in en bra bit i ramen för att få sadeln i rätt höjd. Det är "mycket" rör som kan fastna på så sät
Niklas:
Jo anledningen är att jag bytte sadel och stolpe för ett tag sedan och den cykeln är egentligen aningen för stor till mej. Vilket gör att röret åkte in en bra bit i ramen för att få sadeln i rätt höjd. Det är "mycket" rör som kan fastna på så sät
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 21:11Märkningen för minsta instick brukar vara en ring av längsgående räfflor på röret. Märket gäller förstås bara om du inte kapar röret. Om du sågar av en bit måste du flytta märket motsvarande längd närmare sadeln.
Märkningen för minsta instick brukar vara en ring av längsgående räfflor på röret. Märket gäller förstås bara om du inte kapar röret. Om du sågar av en bit måste du flytta märket motsvarande längd närmare sadeln.
Quote from Funbeat user on 28 February 2011, 18:55Tack så mycket för alla bra tips 🙂
Nu ska här lossas sadelstolpe (t+)
Tack så mycket för alla bra tips 🙂
Nu ska här lossas sadelstolpe (t+)