Quote from Guest on 5 April 2014, 09:51Hej!
Behöver hjälp och råd kring tempo på långa intervaller, så som ex 2000 meters. Kan man utgå från sina tider på 1000 m? Och vilken vila på 2000 m är att föredra, 2 min joggvila eller 1 min ståvila? Planerar att köra 4-5 st 2000 m och inte på max, men
Hej!
Behöver hjälp och råd kring tempo på långa intervaller, så som ex 2000 meters. Kan man utgå från sina tider på 1000 m? Och vilken vila på 2000 m är att föredra, 2 min joggvila eller 1 min ståvila? Planerar att köra 4-5 st 2000 m och inte på max, men
Quote from Funbeat user on 5 April 2014, 10:01Tack för svar!
Tränar främst för 10 km lopp men även halvmarathon.
Tack för svar!
Tränar främst för 10 km lopp men även halvmarathon.
Quote from Jonny Persson on 5 April 2014, 10:26Lycka till!
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 5 April 2014, 15:31Många tycker även att tröskelintervaller ger bra resultat för milen och HM och då kör man kanske 4 x 2km i 10 kp + 10 s/km. Joggvila 0,5 km
Många tycker även att tröskelintervaller ger bra resultat för milen och HM och då kör man kanske 4 x 2km i 10 kp + 10 s/km. Joggvila 0,5 km
Quote from Funbeat user on 9 April 2014, 03:28Typs på hur man tränar.
1) gym.eller övningar.
Korta intervaller.
Distans
långa intervaller.
Lätt distans.
back intervall
lång distans.Fins också två olicka tipp på hur ska man köra intervall.
Gämt tempo. Eller växelltempo.
exempel 3x3min ,2min; 1
Typs på hur man tränar.
1) gym.eller övningar.
Korta intervaller.
Distans
långa intervaller.
Lätt distans.
back intervall
lång distans.
Fins också två olicka tipp på hur ska man köra intervall.
Gämt tempo. Eller växelltempo.
exempel 3x3min ,2min; 1
Quote from Funbeat user on 9 April 2014, 11:53Finns som sagt många sätt att springa långa intervaller. Själv tränar jag långa intervaller varje tisdag med min löpklubb i Malmö och jag tycker det ger goda resultat (träningsscheman är skriven av en välkänd tränare i trakten). Utgångspunkten är oftast n
Finns som sagt många sätt att springa långa intervaller. Själv tränar jag långa intervaller varje tisdag med min löpklubb i Malmö och jag tycker det ger goda resultat (träningsscheman är skriven av en välkänd tränare i trakten). Utgångspunkten är oftast n
Quote from Funbeat user on 11 April 2014, 01:29I juni månad ska redan vara snabbr och har gjört goda resultat. .du behöver inte vänta till du är trött för att borja blir snabbt.
så här går det till. Tycker jag.
Från och sep/octuber borjar året för löpare.
Då tar man ett vila på max21 dagar.
efter
I juni månad ska redan vara snabbr och har gjört goda resultat. .du behöver inte vänta till du är trött för att borja blir snabbt.
så här går det till. Tycker jag.
Från och sep/octuber borjar året för löpare.
Då tar man ett vila på max21 dagar.
efter