Quote from Guest on 7 May 2012, 13:54Morgon!
Detta forum är fylld av kunskap, erfarenhet och välvilja så då jag fastnat lite i en fråga för en pryl jag dessvärre ännu inte har någon erfarenhet av så hoppas jag att någon eller gärna några skulle kunna hjälpa mig lite.
Jag har en racer som
Morgon!
Detta forum är fylld av kunskap, erfarenhet och välvilja så då jag fastnat lite i en fråga för en pryl jag dessvärre ännu inte har någon erfarenhet av så hoppas jag att någon eller gärna några skulle kunna hjälpa mig lite.
Jag har en racer som
Quote from Berit Bengtson on 7 May 2012, 14:04Av dina alternativ skulle jag välja SRAM S60
De kostar 799 € paret hos
http://www.bike-components.de/products/info/p24436_S-60-Laufradsatz-.htmlEftersom SRAM äger Zipp är SRAM-hjulen numer att betrakta som budget-Zipphjul och att SRAM-hjulen är snabba ä
Av dina alternativ skulle jag välja SRAM S60
De kostar 799 € paret hos
http://www.bike-components.de/products/info/p24436_S-60-Laufradsatz-.html
Eftersom SRAM äger Zipp är SRAM-hjulen numer att betrakta som budget-Zipphjul och att SRAM-hjulen är snabba ä
Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 18:00Jag kör på dessa :
http://www.cykelcity.se/webshop/index.php/catalog/product/view/id/306/s/shimano-rs80-c50-kanttrad-hjulpar/category/86/Grymt nöjd själv 🙂
Jag kör på dessa :
http://www.cykelcity.se/webshop/index.php/catalog/product/view/id/306/s/shimano-rs80-c50-kanttrad-hjulpar/category/86/
Grymt nöjd själv 🙂
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 10:17Mavic Cosmic Carbone?
Inte överdrivet lätta men vad jag läst om dem slitstarka och tåliga!
Bromsyta i alu, inga problem med regn och rusk.
Köpte ett par själv förra året och trivs jättebra med dem!
Mavic Cosmic Carbone?
Inte överdrivet lätta men vad jag läst om dem slitstarka och tåliga!
Bromsyta i alu, inga problem med regn och rusk.
Köpte ett par själv förra året och trivs jättebra med dem!
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 10:20Corima har ett antal varianter.
Corima har ett antal varianter.
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 14:08Om budgeten är begränsad, så är Shimanos WH-RS80-C50-CL 28"/700 C ett alternativ. Att tänka på om en inte är elitcyklist är att med höga fälgar blir sidvindskänsligheten betydande. Du behöver cykla fort för att högprofil skall göra nytta.
Om budgeten är begränsad, så är Shimanos WH-RS80-C50-CL 28"/700 C ett alternativ. Att tänka på om en inte är elitcyklist är att med höga fälgar blir sidvindskänsligheten betydande. Du behöver cykla fort för att högprofil skall göra nytta.
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 15:13Tack för tips. Är väl inte helt lätt att se vad som är bäst.. saknar fler tabeller på nätet med tester och fakta på precis allt samlat i en tabell så man lätt kan plocka ut att "den här är bäst för dig"..
Har rätt så gott om vindar här nere så att komma
Tack för tips. Är väl inte helt lätt att se vad som är bäst.. saknar fler tabeller på nätet med tester och fakta på precis allt samlat i en tabell så man lätt kan plocka ut att "den här är bäst för dig"..
Har rätt så gott om vindar här nere så att komma
Quote from Funbeat user on 10 May 2012, 09:05Med mina 50mm plasthjul är det inga stora vingelproblem med kraftig vind och 15 - 18ms i byarna. Jämfört med vanliga shimano wr500. Testat i fart mellan 30-50. Högre profil än 50 kan däremot vara läskigare
Med mina 50mm plasthjul är det inga stora vingelproblem med kraftig vind och 15 - 18ms i byarna. Jämfört med vanliga shimano wr500. Testat i fart mellan 30-50. Högre profil än 50 kan däremot vara läskigare
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 23:46De finns så många olika bra hjul så de är svårt att peka ut nåt speciellt, jag gillar mina Bora, medans mina Zipp bara samlar damm då de är för mjuka för mig, nån annan tycker zipp, lightweight eller Easton aero är bäst, så kolla runt på lite olika i den
De finns så många olika bra hjul så de är svårt att peka ut nåt speciellt, jag gillar mina Bora, medans mina Zipp bara samlar damm då de är för mjuka för mig, nån annan tycker zipp, lightweight eller Easton aero är bäst, så kolla runt på lite olika i den
Quote from Jan Ingemansson on 13 May 2012, 07:42Vad skulle ni rekomendera för profilhöjd för en triathlet?
Mvh
Vad skulle ni rekomendera för profilhöjd för en triathlet?
Mvh