Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har börjat simma nu, Så ska byta ut min F620 mot nån som tål lite simning, Jag är ingen super atlet men gillar siffror och följa sin lila utveckling.

Min träning idag:
Löpband
Puls träning inomhus
Springer upp till 1 mil utomhus
Simmar inomhus oc

Vill du ha pulsdata från simningen?

Pulsdata är inte nödvändigt från simning,

735XT har pulsmätning på handleden, 920XT behöver pulsband för det. I övrigt är de ruggigt lika, det lilla jag hunnit jämföra. Äldsta dottern har 735XT och jag 920XT.

fenix 3 har en speciell tråd där jag tycker mig kunna utläsa att många varit besvikna på gps funktionen i skogen. stämmer det så bör du nog fundera två gånger om den är rätt för dig.

har själv 920 och är mkt nöjd. men skulle fundera rejält på 735 om jag

tackar för ett givande svar,

Det får nog bli en 735xt, Ligger inte på långa vägar på nån nivå av iron man, mer simma nån km i bassängen eller springa nån mil ute.

Men tyvärr verkar svarta modellen vara slut så får avvakta lite.

Kapar tråden lite: ni som har erfarenhet av både 735 och 920, hur är displayernaturligtvis jämfört med varandra. Funderar på att uppgradera min 310XT, och nu när man blivit lite till åren är stora, klara siffror allt viktigare...

Jag har vid späda 43 års ålder lite bekymmer att läsa dotterns display trots att jag har linser. Jag tycker 735 har lite låg kontrast och lite små siffror men jag är van vid 920:ans betydligt större och klarare siffror också. Kanske är det så att om man ä

Tack Annika, tolkar detta som att det är en fördel för 920-an här. Var väl det jag ville höra 🙂

Båda klockorna ska ha stöd för widgets, så man kan ändra utseendet på klockorna (och få tydligare siffror, eller annat utseende helt och hållet - kanske pulsen representerad i en graf istället?) men min erfarenhet är att det drar mer batteri så det använd