Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,
Jag har aldrig burit med mig vätska under mina träningspass tidigare. Nu har behovet uppstått och jag är lite orolig för att vattnet, eller vad man ska släpa på kommer att skumpa omkring.

Har ni några bra rekommendationer?

Perfekta vätskebälte eller vätskerygga/camelbak beroende på hur din träning ser ut.

Kanske både och! 🙂

Perfekta är ju på alla större löpararrangemang med bra erbjudande och vätskeryggor finns ju i sport- och friluftsaffärer

http://www.perfekta.nu/

h

Det kommer att skumpa omkring...mer eller mindre. Mest är det vattnet som åker fram och tillbaks och inte själva vätskesystemet.

Personligen föredrar jag CamelBak-modellen, dvs. vattenpåse på ryggen. Det finns mängder med olika modeller på ryggsäckar. Al

Har Perfectas vätskebälte med 5 flaskor. Har även en liten ficka fram för nyckel eller annat smått. Jag tycker det funkar bra. Sitter kvar bra på höfterna om jag spänner det ordentligt. Inga problem att dricka ur flaskorna heller. Har även ersatt en flask

Jag har en vätskeryggsäck från North Face med två liters påse. En ganska liten dammodell (Catshark, totalt 6 liter, herrmodellen tror jag heller Bullhead) som sitter som klistrad mot ryggen och knappt känns när jag springer eller cyklar. Sitter precis lik

Jag kör ibland ett Perfekta-bälte. Brukar vara lite studsigt i början av turen men efter ett tag får man oftast till det. Tycker dock att det blir för lite vätska i mitt bälte. 4* 16 cl. Jaghar precis köpt en camelbak, men jag vet inte om jag ska ha den n

Jag har Camelbak, Salomon Raid Revo och två olika Perfektabälten. Jag tycker att Perfektabältena funkar ganska bra till slätlöpning men så fort man ger sig ut på trail (knöligare terräng) så åker det runt och ibland så tappar jag även flaskor. Detta gör a

Ni som använder Camelback; hur svettig blir man under den? Blir inte det obehagligt?

Jag tänker inte ens på att jag blir svettig just på grund av ryggsäck. Det är ju svetten som blir kall som är det som känns och det sitter på andra ställen.

Jag har en camelbak. Är mycket nöjd och har använt den vid löpning och cykling. Jag har också en Perfekta vätskebälte med 4 flaskor.

Jag håller med om att vätskebältet inte är så bra vid traillöpning. Jag har också tappat flaskor. På mig sitter det helle

12