Quote from Guest on 30 April 2009, 08:40Behöver råd nu sista veckorna inför Göteborgsvarvet.
Som syns i min kalender har jag inte sprungit överdrivet mycket 🙁 Men har ändå kommit igång sista veckorna.
Har som längst sprungit en mil och det var ett tag sen! Men har sprungit 8 km nyligen ut
Behöver råd nu sista veckorna inför Göteborgsvarvet.
Som syns i min kalender har jag inte sprungit överdrivet mycket 🙁 Men har ändå kommit igång sista veckorna.
Har som längst sprungit en mil och det var ett tag sen! Men har sprungit 8 km nyligen ut
Quote from Funbeat user on 30 April 2009, 08:50Det ger en trygghet att ha hela gjort distansen eller iaf vara ut lika länge som planerat!
Två veckor är gott om tid att återhämta!
Det ger en trygghet att ha hela gjort distansen eller iaf vara ut lika länge som planerat!
Två veckor är gott om tid att återhämta!
Quote from Olof Robertson on 30 April 2009, 09:04Okej, så om jag iaf försöker springa 15 km imorn så är det inte för sent? Ska jag ändå springa lite kortare idag, eller "spara mig" till imorn?
Okej, så om jag iaf försöker springa 15 km imorn så är det inte för sent? Ska jag ändå springa lite kortare idag, eller "spara mig" till imorn?
Quote from Catharina Brattlin on 30 April 2009, 09:45Jag tycker Du ska hoppa över passet idag och istället fokusera på morgondagens långpass. Är Du inte van att springa två dagar i rad kan det bli lite tufft för kroppen med risk för att den säger ifrån på något obehagligt sätt.
En annan tanke jag har är, s
Jag tycker Du ska hoppa över passet idag och istället fokusera på morgondagens långpass. Är Du inte van att springa två dagar i rad kan det bli lite tufft för kroppen med risk för att den säger ifrån på något obehagligt sätt.
En annan tanke jag har är, s
Quote from Olof Robertson on 30 April 2009, 10:03Tack både Per och Sylvia!
Jag hoppar över passet idag, och fokuserar på att vara ute länge imorgon!
En annan sak, är det bra äta lite extra mkt idag? Vad är bra äta imorgon? Jag tänkte springa på förmiddagen, ett par timmar efter frukost. Vad är bra äta
Tack både Per och Sylvia!
Jag hoppar över passet idag, och fokuserar på att vara ute länge imorgon!
En annan sak, är det bra äta lite extra mkt idag? Vad är bra äta imorgon? Jag tänkte springa på förmiddagen, ett par timmar efter frukost. Vad är bra äta
Quote from Funbeat user on 30 April 2009, 10:09Ät som vanligt, eventuellt lite mer bara. Både imorgon och på tävlingsdagen. (t+)
(Jag fick ett tips om att äta havregrynsgröt innan lopp och började med det. Efter ett tag började jag fundera på om det var rätt för mig eftersom jag alltid sprang en mass
Ät som vanligt, eventuellt lite mer bara. Både imorgon och på tävlingsdagen. (t+)
(Jag fick ett tips om att äta havregrynsgröt innan lopp och började med det. Efter ett tag började jag fundera på om det var rätt för mig eftersom jag alltid sprang en mass
Quote from Catharina Brattlin on 30 April 2009, 10:28Jag kan inte svara för hur andra gör med maten, men själv brukar jag äta lite mer kolhydrater dagen innan jag ska springa långt. I lördags t ex åt jag en pastagratäng till middag, och innan läggdags en banan och torkade aprikoser. Till frukost åt jag sen
Jag kan inte svara för hur andra gör med maten, men själv brukar jag äta lite mer kolhydrater dagen innan jag ska springa långt. I lördags t ex åt jag en pastagratäng till middag, och innan läggdags en banan och torkade aprikoser. Till frukost åt jag sen
Quote from Funbeat user on 30 April 2009, 10:28Jenny, om du ska springa mer långpass (och det ska du väl) kan du öva på två andra saker; springa med mat i magen och träna på att dricka kontinuerligt. Om du inte gör det redan idag alltså.
Ät en macka eller två och drick lite extra strax innan du ger de
Jenny, om du ska springa mer långpass (och det ska du väl) kan du öva på två andra saker; springa med mat i magen och träna på att dricka kontinuerligt. Om du inte gör det redan idag alltså.
Ät en macka eller två och drick lite extra strax innan du ger de
Quote from Funbeat user on 30 April 2009, 10:35Jag tackar också för tipsen. Befinner mig i en liknande situation. 🙂
Jag tackar också för tipsen. Befinner mig i en liknande situation. 🙂