Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ska på stötvågsbehandling imorgon mot benhinneinflammation, jag har vilat ett tag nu så smärtan har lagt sig och det ömmar inte heller (den kommer tillbaka snabbt när jag börjar springa). Jag undrar om man behöver ha ömmande benhinnor när man ska göra beh

Varför inte fråga den som ska behandla dig? Bara en tanke.

Har du ett inflammerat område så KOMMER det att göra ont under behandlingen! Att det inte gör ont obelastad är inget konstigt alls.

Är det samma som chockvågsbehandling? Jag har kört min första behandling mot inflammation i fot och ja, det känns en del - men jag märker redan resultat! Det i kombination med rehab hoppas jag ska göra susen! 🙂

Jag vill tillägga att din smärtupplevelse är viktig för den som behandlar dej. Att det gör ont betyder (tyvärr...) att man ska fortsätta just där. Gör det inte ont så är det ingen ide att behandla där mer. Mao inget smärtstillande innan.

Är det någon som har genomgått chockvåg/stötvågsbehandling och fått goda resultat? Hur många behandlingar krävs?

Jag körde det mot hälsporre, min fru mot problem med hälsenan. Båda behövde vi tre behandlingar. Blev mycket bättre redan efter två.

Körde 3 behandlingar för att bli bra i hälsenan. Gav gott resultat tillsammans med excentrisk träning.

Vad skönt! Jag har läst på flera ställen att det verkar bita bra på hälsporre!
Jag ska köra min tredje chockvågsbehandling imorgon mot inflammation på ovansidan foten/fotleden. Det har alltid känts bättre i några dagar efter behandlingen. Men det verkar i