Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Vet inte om jag kan förklara riktigt vad jag är ute efter men försöker. Skulle vilja ha något slags skydd för halsen nu när det börjar bli kallare och blåsigare ute. Inte en halsduk utan något annat. typ som en tun "tröja" som nästan bara täcker halsen

Buff i merinoull är lösningen!

Annelie: med lite vilja, en sax och en symaskin måste man kunna göra om en gammal (eller billig) polotröja i valfritt material till en sådan löskrage? Då kan du ju också påverka var den ska ha tyg...

Det finns att köpa "löskragar" för vuxna på många sportbutiker. Jag kör med en sådan då det är kallt på vintern.

Annelie: du letar efter en FUSKOLLE. Den är bra....

Back-on-tracks produkter är iofs lite medicinskt inriktade, men oavsett det har avsedd verkan eller ej så trivs jag med min "fuskkrage" därifrån: http://www.backontrack.com/se/produkter/m%C3%A4nniska/nackskydd/

(Vill poängtera att jag _inte_ misstror der

Om man inte vill ha så mycket tyg som i en buff är det ju bra med fuskpolo. Om man dessutom som jag inte gillar att dra tajta saker över huvudet så har jag spanat in sköna fuskpolos i fleece på Polarn och Pyret som har knäppning, deras största storlek fun

Wikipedia:

Olle är också namnet på en tjock ylletröja. Ordet härrör från kapten Gustaf Adolf Ohlson (1845-1931) vid Jönköpings regemente, som uppfann en grå ylletröja som skulle användas i armén. 1

Jag var i en garnbutik i går och där hörde jag någon berätta för sin kompis att hon hade haft en sådan när hon var liten men tyvärr hörde jag inte vad hon sa att namnet kom i från, jag hörde bara något "utan knappar".

fuskpolo heter det väl? 🙂
De större barnstorlekarna borde passa på vuxen också!

12