Quote from Guest on 29 July 2014, 22:51När jag är ute och springer så vill hjärnan snabbare, men benen springer inte snabbare...Det känns konstigt när jag är ute, och jag vet inte vad jag ska göra.
Jag vet att jag kan springa snabbare, men inget händer?
Någon som vet vad jag kan göra?
Jag kör
När jag är ute och springer så vill hjärnan snabbare, men benen springer inte snabbare...Det känns konstigt när jag är ute, och jag vet inte vad jag ska göra.
Jag vet att jag kan springa snabbare, men inget händer?
Någon som vet vad jag kan göra?
Jag kör
Quote from Funbeat user on 29 July 2014, 23:01Intressant!
Jag har ingen super-lösning, men ville kommentera ändå för att jag själv känner tvärt om. Ofta känner jag att benen kan höja tempot, men att det bär emot mentalt eftersom jag känner att det vore plågsamt att höja farten. Ifall jag lyckas mobi
Intressant!
Jag har ingen super-lösning, men ville kommentera ändå för att jag själv känner tvärt om. Ofta känner jag att benen kan höja tempot, men att det bär emot mentalt eftersom jag känner att det vore plågsamt att höja farten. Ifall jag lyckas mobi
Quote from Funbeat user on 30 July 2014, 08:37För mig skulle jag säga att det är ett tecken på dålig mjölksyratröskel, att benen tröttnar fortare än resten av kroppen men eftersom du kör intervaller så borde inte det vara problemet.
Kan det vara en rent löpteknisk sak? har du provat att pendla snabb
För mig skulle jag säga att det är ett tecken på dålig mjölksyratröskel, att benen tröttnar fortare än resten av kroppen men eftersom du kör intervaller så borde inte det vara problemet.
Kan det vara en rent löpteknisk sak? har du provat att pendla snabb
Quote from Funbeat user on 30 July 2014, 09:02Jag måste aktivt öka (och hålla koll på) kadensen för att kunna öka tempo.
Jag räknar "en-två-tre" steg på varje sekund (och in- respektive utandning)
Jag måste aktivt öka (och hålla koll på) kadensen för att kunna öka tempo.
Jag räknar "en-två-tre" steg på varje sekund (och in- respektive utandning)
Quote from Funbeat user on 30 July 2014, 09:18Men är inte problemet klassiskt? Man vill springa fortare (såklart), men kroppen orkar inte. Eller???? 🙂
Men är inte problemet klassiskt? Man vill springa fortare (såklart), men kroppen orkar inte. Eller???? 🙂
Quote from Funbeat user on 30 July 2014, 15:56Tack för bra tips!
Kan ju faktiskt vara så att det är den mentala spärren, men jag tror att det är benen som inte orkar, ska testa å köra mer platta intervaller utomhus istället för på bandet och pressa mig till max.
Har även en pulsklocka och tror min ma
Tack för bra tips!
Kan ju faktiskt vara så att det är den mentala spärren, men jag tror att det är benen som inte orkar, ska testa å köra mer platta intervaller utomhus istället för på bandet och pressa mig till max.
Har även en pulsklocka och tror min ma
Quote from Lisa Bringhed on 30 July 2014, 16:07Om du vill lära dig mer om pulszoner är Joe Friel en bra källa
http://www.trainingbible.com/joesblog/2009/11/quick-guide-to-setting-zones.html
Om du vill lära dig mer om pulszoner är Joe Friel en bra källa
http://www.trainingbible.com/joesblog/2009/11/quick-guide-to-setting-zones.html
Quote from Funbeat user on 8 August 2014, 21:08Det kan finnas en helt naturlig förklaring. Vi har olika fördelning på snabba(explosiva) och långsamma(uthålliga) muskelfibrer. Om man har en stor andel typ 2B, som är explosiv men inte uthållig, så skulle man kunna få just dina symptom.
Denna muskeltyp
Det kan finnas en helt naturlig förklaring. Vi har olika fördelning på snabba(explosiva) och långsamma(uthålliga) muskelfibrer. Om man har en stor andel typ 2B, som är explosiv men inte uthållig, så skulle man kunna få just dina symptom.
Denna muskeltyp
Quote from Funbeat user on 14 August 2014, 15:48Så då borde jag alltså träna mer långdistans och mindre intervaller? 🙂
Så då borde jag alltså träna mer långdistans och mindre intervaller? 🙂
Quote from Funbeat user on 14 August 2014, 16:05Håller med dig Mikaela.
Med mängd kommer också fart.
På ett lite långsammare sätt än med intervaller, men mycket mindre skaderisk.
Håller med dig Mikaela.
Med mängd kommer också fart.
På ett lite långsammare sätt än med intervaller, men mycket mindre skaderisk.