Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonHjorten halv-IM eller sprint
You need to log in to create posts and topics.

Hej, Var det någon mer än jag som körde Hjorten halv-IM idag? Mycket bra arrangemang och underbart väder förutom en lite för stark vind (i min smak).

Kapade 6:40 från Sala Silverman ifjol 😀

Nej, men gjorde den förra året! Skoj tävling med trevlig löpbana. Är ungefär vad jag kommer ihåg förutom min första tävlingspunka...

Hur var vädret i år?

Vädret var soligt och varmt. Vinden var dock helt i linje med cykelbana och frisk. Det var dessutom medvind utåt så man fick slita hem ... bara att gilla läget och trampa på.

Löpbana var som du skriver trevlig.

Jag körde också halv IM-distansen -- kanske lite väl friskt vågat med tanke på att det var min första triathlontävling, men jag kom iallafall runt. Men tyngre löpning har jag nog aldrig varit med om.

Medhåll om arrangemanget och vädret. Just cykelsträcka

"Mild vind", "du skämta med mig aprillo" 🙂

Löpningen i triathlon är alltid intressant. Jag hade inga förväntningar på löpbanan, den var ungefär som den i Sala. Denna gången höll jag hela vägen och jag slapp ta till det jobbiga mantrat "Inte gå, fortsä

Jag blev dessvärre tvungen att ta några gångpauser i samband med vätskekontrollerna. Det får nog bli en del tyngre brickpass under sommaren om jag ska klara av Kalmar.

Jag har hittade följande tips på nätet om tri-löpning.
http://www.markallenonline.com/running.asp

Edit: Att gå när man försöker dricka ur skvimpia muggar är ingen stor grej iofs 🙂

Jo, lite blåsigt var det, men regn är värre..
Växlarna räckte liksom inte till i bland.