Quote from Guest on 3 October 2010, 18:15Har nu kommit till att grubbla om vilka hjul jag skall hänga på hojjen, har inga planer på att spara på krutet så köper hellre ett par rejäla hjul på direkten istället för ett par halvdana nu och ett par bättre senare. Blir ju även billigare att köpa vad
Har nu kommit till att grubbla om vilka hjul jag skall hänga på hojjen, har inga planer på att spara på krutet så köper hellre ett par rejäla hjul på direkten istället för ett par halvdana nu och ett par bättre senare. Blir ju även billigare att köpa vad
Quote from Berit Bengtson on 3 October 2010, 18:25Henrik Thunberg skrev:
> Hjulen jag funderat på är Fulcrum Zero
och
> Som sagt, söker ett par bra "bergsklättrar" däck som
> lämpar sig bra för kuperat landskap.Det låter som du vill ha hjul som är:
Lätta, styva, inte sidvindskänsliga och med alubromsy
Henrik Thunberg skrev:
> Hjulen jag funderat på är Fulcrum Zero
och
> Som sagt, söker ett par bra "bergsklättrar" däck som
> lämpar sig bra för kuperat landskap.
Det låter som du vill ha hjul som är:
Lätta, styva, inte sidvindskänsliga och med alubromsy
Quote from ellen olsson on 3 October 2010, 18:39Michelin Pro3Race slits fort.
Michelin Pro3Race slits fort.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 20:17Michelin 2 var mkt bra, men 3 slits, som sagt, mkt snabbt.
Michelin 2 var mkt bra, men 3 slits, som sagt, mkt snabbt.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 21:32Låter intressant det där med att bygga egna hjul! eller ja, köpa hjulet i lösdelar.
Bör man lämna in hjulet till någon hjulbyggare eller vågar man ta sig an en sådan uppgift själv? Hur mycket hamnar däcket på i vikt ifall man bygger samman det själv? Kän
Låter intressant det där med att bygga egna hjul! eller ja, köpa hjulet i lösdelar.
Bör man lämna in hjulet till någon hjulbyggare eller vågar man ta sig an en sådan uppgift själv? Hur mycket hamnar däcket på i vikt ifall man bygger samman det själv? Kän
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 21:41Det är svårt att bygga däck.
Det är svårt att bygga däck.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 21:45Allt är svårt tills man lärt sig hur man skall göra 🙂 vissa saker kan du dock kontrollera om du gjort rätt eller om du gjort fel. Får hoppas hjulbygge är en av alla dom sakerna 🙂 har trots allt en hel vinter på mig
Allt är svårt tills man lärt sig hur man skall göra 🙂 vissa saker kan du dock kontrollera om du gjort rätt eller om du gjort fel. Får hoppas hjulbygge är en av alla dom sakerna 🙂 har trots allt en hel vinter på mig
Quote from Fredrik Närenfors on 3 October 2010, 21:53Bygga hjul är som sagt lättare än att bygga däck (H)
Inte alls svårt faktiskt. Instruktioner finns på nätet bara att leta.
Däremot tror jag inte det blir ett dugg billigare. Det du vinner är att du kan kombinera ihop komponenter fritt.
Bygga hjul är som sagt lättare än att bygga däck (H)
Inte alls svårt faktiskt. Instruktioner finns på nätet bara att leta.
Däremot tror jag inte det blir ett dugg billigare. Det du vinner är att du kan kombinera ihop komponenter fritt.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 06:30Daniel Säfström, här på Funbeat, har skrivit lite anteckningar om detta. Jag tror att han har två olika inlägg, här är det ena (senaste):
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=10644325
Han har ett annat om ett litet tidigare stadium. Du hi
Daniel Säfström, här på Funbeat, har skrivit lite anteckningar om detta. Jag tror att han har två olika inlägg, här är det ena (senaste):
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=10644325
Han har ett annat om ett litet tidigare stadium. Du hi
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 12:38Perfekt med hjulbyggare i bekantskapskretsen. Då blir det bättre, rundare och snabbare.
Perfekt med hjulbyggare i bekantskapskretsen. Då blir det bättre, rundare och snabbare.