Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har nu kommit till att grubbla om vilka hjul jag skall hänga på hojjen, har inga planer på att spara på krutet så köper hellre ett par rejäla hjul på direkten istället för ett par halvdana nu och ett par bättre senare. Blir ju även billigare att köpa vad

Henrik Thunberg skrev:
> Hjulen jag funderat på är Fulcrum Zero
och
> Som sagt, söker ett par bra "bergsklättrar" däck som
> lämpar sig bra för kuperat landskap.

Det låter som du vill ha hjul som är:
Lätta, styva, inte sidvindskänsliga och med alubromsy

Michelin Pro3Race slits fort.

Michelin 2 var mkt bra, men 3 slits, som sagt, mkt snabbt.

Låter intressant det där med att bygga egna hjul! eller ja, köpa hjulet i lösdelar.

Bör man lämna in hjulet till någon hjulbyggare eller vågar man ta sig an en sådan uppgift själv? Hur mycket hamnar däcket på i vikt ifall man bygger samman det själv? Kän

Det är svårt att bygga däck.

Allt är svårt tills man lärt sig hur man skall göra 🙂 vissa saker kan du dock kontrollera om du gjort rätt eller om du gjort fel. Får hoppas hjulbygge är en av alla dom sakerna 🙂 har trots allt en hel vinter på mig

Bygga hjul är som sagt lättare än att bygga däck (H)

Inte alls svårt faktiskt. Instruktioner finns på nätet bara att leta.
Däremot tror jag inte det blir ett dugg billigare. Det du vinner är att du kan kombinera ihop komponenter fritt.

Daniel Säfström, här på Funbeat, har skrivit lite anteckningar om detta. Jag tror att han har två olika inlägg, här är det ena (senaste):

http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=10644325

Han har ett annat om ett litet tidigare stadium. Du hi

Perfekt med hjulbyggare i bekantskapskretsen. Då blir det bättre, rundare och snabbare.