Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Som en transportcyklist tänkte jag be snällt här i cyckelgruppen.

(H:) Ber snällt (H:)

Min cykel har gått sönder. Bekväm som jag är så brukar jag lämna in den men nu tycks det som att cykelhandlarna här i Lund plötsligt har fattat ett mycket märkligt be

Glapp i lagren eller axelbrott.
I vilket fall som helst så får du lämna in den till Cykelcity för diagnos och medicin.

Ställ frågan: Kommer kosta?

VArför just cykelcity??

Sant, varför just cykelcity?

Har David månne någon form av connection till Cykelcity?

Creutz: Jag mekar mina cyklar själv och tipsade om någon som kan lösa problem i Lund.
Cykelcity har personal som kan fixa både LVG och MTB.

"Bultarna är spända" tyder på att det inte är axelbrott (dvs jag antar att du inte har snabbkopplingar utan faktiskt skruvar fast hjulet med muttrar). Glapp i lagren låter troligt. Det kan man råka ut för om låsmuttrarna inte var ordentligt åtdragna från

Om du har snabbkoppling på navet kan axeln mycket väl vara av. På den gamla "goda" tiden före kassettnaven, dvs med skruvad frikrans, förbrukade jag baxaxlar i parti & minut. Inga problem att byta axeln om du råkar ha ett så gammalt nav.

Om fälgen är lö

Det var ingen cykelhandlare, utan cykelkrängare = kan inget om cykel.

Det finns garanterat riktiga cykelhandlare i Lund med.

Troligt fel är som nämnts, att lagerbanorna inte är rätt åtdragna, är lite tålamodsprövande, att rengöra och dra åt igen, och ma

Jo! det är en gammal och kär crescent! Ingen fin landsvägscykel eller MTB här inte! Och visst fästs hjulet med muttrar. Kanske kan ngn av dem ha suttigt löst eller så är helt enkelt hjulet gammalt och axeln har pajat, utan att hjulet behöver vara för gamm

Evely: Då kan du läsa mina råd/tips/korkade inlägg och göra som du själv finner lämpligt.