Quote from Anders Wallerstedt on 10 December 2007, 19:50Jo, cyklehandlare med reparationsverkstad. Behöver inte bli så dyrt. En bra cykelhandlare, fixar det smidigt, ekrar om, om navet behöver bytas eller fixar nya lagerbanor och kulor. Kedja och drev behöver också bytas med jämna mellanrum, fråga.
Jo, cyklehandlare med reparationsverkstad. Behöver inte bli så dyrt. En bra cykelhandlare, fixar det smidigt, ekrar om, om navet behöver bytas eller fixar nya lagerbanor och kulor. Kedja och drev behöver också bytas med jämna mellanrum, fråga.
Quote from Funbeat user on 10 December 2007, 20:58>Inga problem att byta axeln om du råkar ha ett så gammalt nav.
Sorry, fel tänkt av mig. Klart man kan byta axel. Men, som Lars skrev, om axeln är av så är det antagligen ett gammalt nav med skruvad frikrans, och då kommer axeln att gå av igen förr eller
>Inga problem att byta axeln om du råkar ha ett så gammalt nav.
Sorry, fel tänkt av mig. Klart man kan byta axel. Men, som Lars skrev, om axeln är av så är det antagligen ett gammalt nav med skruvad frikrans, och då kommer axeln att gå av igen förr eller
Quote from Bjarne Lewin on 10 December 2007, 21:21Tack alla som har skrivit och delat med sig av sin kunskap! Det är guld värt! Nu vet jag vad jag ska fråga cykelskruvaren vilken det nu blir! Nu vet jag vilket svar jag vill ha och vilka delar som troligen behöver bytas ut 🙂 Sådana här forum är fantasti
Tack alla som har skrivit och delat med sig av sin kunskap! Det är guld värt! Nu vet jag vad jag ska fråga cykelskruvaren vilken det nu blir! Nu vet jag vilket svar jag vill ha och vilka delar som troligen behöver bytas ut 🙂 Sådana här forum är fantasti
Quote from Lena O on 10 December 2007, 21:39Evely: finns det en cykelcity är närheten ska du absolut vända dig till de tycker jag.
De kan sin sak.
Evely: finns det en cykelcity är närheten ska du absolut vända dig till de tycker jag.
De kan sin sak.
Quote from Christian Wahlberg on 10 December 2007, 23:17Har du kollat med killen på Östra Mårtensgatan? Jag brukar lämna mina vardagscyklar til honom.
Har du kollat med killen på Östra Mårtensgatan? Jag brukar lämna mina vardagscyklar til honom.
Quote from Bjarne Lewin on 10 December 2007, 23:34Nä det har jag inte hur länge har du lämnat cyklar till honom?
Jag är helt enkelt så förbannat trött på denna förbenade universitetsstad när det gäller cyckelrreparatörer. Det finns så många av dem att varje student kan lämna cykeln till olika varje gång
Nä det har jag inte hur länge har du lämnat cyklar till honom?
Jag är helt enkelt så förbannat trött på denna förbenade universitetsstad när det gäller cyckelrreparatörer. Det finns så många av dem att varje student kan lämna cykeln till olika varje gång
Quote from Funbeat user on 11 December 2007, 06:37Ursäkta, jag tänkte nog fel igen. Axeln kan VISST vara av. Det märker man om man tar loss hjulet. Om det går att dra ut axeländarna åt var sitt håll så VET man att axeln är av. Men det är bäst att den som ska laga cykeln får göra det, annars blir det lätt
Ursäkta, jag tänkte nog fel igen. Axeln kan VISST vara av. Det märker man om man tar loss hjulet. Om det går att dra ut axeländarna åt var sitt håll så VET man att axeln är av. Men det är bäst att den som ska laga cykeln får göra det, annars blir det lätt
Quote from Christian Wahlberg on 11 December 2007, 08:45Ingen aning faktiskt, tror jag lämnade in cykeln där innan den nuvarande killen tog över så det går på gammal vana.
Ingen aning faktiskt, tror jag lämnade in cykeln där innan den nuvarande killen tog över så det går på gammal vana.
Quote from Bjarne Lewin on 11 December 2007, 08:52men hallå ngn måttstock måst du ju ha. Jag menar ett år, fem år, tio år eller mer än 10 år... Kan du förankra det i ngt annat i livet. Var du jobbade! ngn flick vän eller kompis som varit med...
men hallå ngn måttstock måst du ju ha. Jag menar ett år, fem år, tio år eller mer än 10 år... Kan du förankra det i ngt annat i livet. Var du jobbade! ngn flick vän eller kompis som varit med...
Quote from Mattias Johansson on 11 December 2007, 09:32Hur gammal är cykeln och vad är det för hjul du har/ växelsystem. Antal växlar.
Om inte cykeln är för gammal där det kan bli problem med reservdelar/kompabilitet så skulle jag tro att taket för reparation ligger på 500-700 kr. I annat fall så köper du nyt
Hur gammal är cykeln och vad är det för hjul du har/ växelsystem. Antal växlar.
Om inte cykeln är för gammal där det kan bli problem med reservdelar/kompabilitet så skulle jag tro att taket för reparation ligger på 500-700 kr. I annat fall så köper du nyt