Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHosta och kyla
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
Märker ni av att hosta förvärras vid kyla? Jag har dragits med förkylning i 2 veckor men är nu frisk förutom lite hosta. Brukar ofta få hosta som hänger i länge. Nu hade jag tänkt ta en jättekort joggingtur ikväll för att komma ut lite men såg att de

Jag får lätt hosta av att springa i kyla, därför springer jag alltid med en buff uppdragen över mun och näsa när jag springer i minusgrader.
Det fungerar jättebra.
Den gör inandningsluften varm och fuktig.
Efter en stund blir det lite tätt av svett och sn

Jag har _haft_ problem med luftrören tills att jag skaffade en luftvärmare. Jag använder lungplus, men det finns många på marknaden. Räkna med att se ut som ett troll och bli rejält isig av allt slem 🙂

Jag håller med Henrik - skaffa en luftvärmare. Jag har också LungPlus som funkar bra. Om du köper den, köp modellen "Sport". Jag brukar gärna generalisera och menar också att man kan göra det i mycket större utsträckning än vad som är PK nuförtiden, men h

Hej. Åkte 2,5 mil skidor idag med lite hosta. Kände inget under tiden jag åkte så jag drog på lite grand. Nu på kvällen kom den tillbaka... än värre :(. Självklart borde jag tagit det lugnt, men det är svårt att hejda sig när skidorna går som spjut. Samti

Det är normalt att man hostar efter ett hårt träningspass (i alla fall för mig) då temperaturen är lägre än normalt. För en som bor i norra sverige med hälften av dagarna under -15C är det ett återkommande problem 😉

Micke:

Ja det är samma för mig, ordentlig kallhosta efter hårda pass.. speciellt märkbart när temperaturen än under ca -15,
är det -25 behöver man inte träna speciellt hårt för att man ska dras med lite hosta :P.

Visst kan det vara lite jobbigt men man