Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

http://www.sokunden.se/assets/images/inbjudan2011.pdf

Varje gång som vi åkte förbi Hova så frågade min marathon-kompis Bertil L Jansson...= "Vet ni vem som kom från Hova..??"
Å det var första resan ner till anrika Kiel Marathon de......nu har jag under de senaste nio resorna frågat samma sak till mina medres

Ha ha Kjell, det kan man nog svara nästan vem som helst på. Men Stikkan Andersson, (känd för att varit med och grunda ABBA) är i alla fall född där och är väl kanske mest känd. Sedan kommer ju även Andreas Andersson därifrån, fotbollspelaren alltså... 🙂

Jag tror att Stikkan Andersson kom från Hova. Och även Adde Andersson som gjorde några fotbollslandskamper.

Hova är även känt för "Slaget vid Hova" år 1275.

Du var snabbast Charlott!

Men Charlott.....åtta minuter????...värsta svaret typ! Du är nu berättigad till ett antal vinster som jag lagrat på mig under min tid som lopp-arrangör. Säg bara vilket lopp du komer att starta i å så ska du se fram emot att få finfina grejor...!?

Skönt att få briljera med vad man kanske kan kalla "onödig kunskap" ibland :-).

Kjell, räknas det kanske som fusk om jag är uppväxt i kommunen? 🙂 En halvmara 4 september vore ju ganska kul...

Okey då "ROSA"...nära men inte lika snabb som vår vinnare....Jag vänstrar ett antal grejor till dig oxo. Å så hoppas man ju att ni nån gång kommer upp aningen norr om HOVA....hehe...??!!

Å var bor du då Anders??????

12