Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej på er!
Har funderat länge på hur stabil min 310xt är egentligen fick väldigt svajigt resultat i förrgår när jag åkte längdåkning på rundbana men det kan ju vara så att den inte ritar ut exakt på kartbilden. Men mina tider har försämrats rejält sen jag

Tack AT ska kolla om det finns några uppdateringar

Den här sidan kan du kolla in:

http://www.dcrainmaker.com/2008/02/how-to-ski-with-your-garmin-forerunner.html

Rent generelt så ska man räkna med att GPS:er inte visar 100%.

Jag själv har en Garmin 305 och anser att dom har snäppet vassare GPS i sina klockor än andra märken, då de även tillverkar renodlade Nav instrument.

Att du låter klockan "synka" med satteli

Vad jag anser som svar på din fråga är att Garmin är den vassaste av den typen av träningsklocka.

Som sagt tänk på att GPS inte är helt 100%

Kör hårt!

Ja det är mycket att tänka på när det gäller dessa klockor lite som någon skrev i ett annat inlägg lite som att välja mellan pest och kolera. Det som slog mig är väl att de tider jag haft på mina rundor när ja springer blev mellan en till en halv minut sä

En skillnad mellan 310XT och FR305 är att den senare (305:an) tillåter inställning av "per second recording" alltså att den tar satellitdata varje sekund. Det ger som regel högre noggrannhet på uppmätt sträcka, speciellt om man springer i terräng. Nackdel

Det skall jag kolla Oscar sen kan man väl alltid utföra samma test som när man kaillbrerar en fotpood tex polar ta tre varv på löparbanan de tre varven vet jag är exakt 1200 meter sen kan man ju alltid ha ett extra tidur och klocka tiden så vet man ju va

Just löparbanetest avråder jag ifrån för att kolla GPS-klockan. Du kommer garanterat att få ca 1-2 % längre sträcka än verkligt löpt.

En sak som skulle vara intressant att veta är om sträckan som klockan anger är
summan av dom sparade delsträckorna (dvs precisionen beror på hur man ställer in att klockan skall spara)
eller
om klockan beräknar sträckan genom att summera sträckan mellan