Quote from Guest on 11 February 2010, 17:13Knycker ett ord jag såg på ämnet löpteknik/skador.
Är definitivt en humla vad gäller löpning.
Vet inte hur många experter godkända av Socialstyrelsen som dömt ut mig. (t-)Lik förbaskat har jag sprungit nu i mars 28 år sedan jag klassades som rullstolsb
Knycker ett ord jag såg på ämnet löpteknik/skador.
Är definitivt en humla vad gäller löpning.
Vet inte hur många experter godkända av Socialstyrelsen som dömt ut mig. (t-)
Lik förbaskat har jag sprungit nu i mars 28 år sedan jag klassades som rullstolsb
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 17:23Grattis! Det är starkt.
Personligen har jag inställningen att inte tro på någon som säger emot något jag instinktivt vill eller tycker är bra. På gott och ont...Keep it up!
--Anders
Grattis! Det är starkt.
Personligen har jag inställningen att inte tro på någon som säger emot något jag instinktivt vill eller tycker är bra. På gott och ont...
Keep it up!
--Anders
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 19:41Faktoiden om humlor, dvs den flygande sorten, är att "enligt alla vetenskapliga rön ska en humla inte kunna flyga, pga att vingarna är för små relativt kroppsvikten - men det vet inte humlan om, så den flyger ändå".
I själva verket ifrågasätter ingen att
Faktoiden om humlor, dvs den flygande sorten, är att "enligt alla vetenskapliga rön ska en humla inte kunna flyga, pga att vingarna är för små relativt kroppsvikten - men det vet inte humlan om, så den flyger ändå".
I själva verket ifrågasätter ingen att
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 10:58Det är helt enkelt så att de analysmodeller och beräkningsverktyg vi har tillgång till inte klarar av att förklara humlans flykt (eller inte gjorde det, att ngt _var_ sant, betyder inte att att det _är_sant) på samma sätt verkar verktygen för att analyser
Det är helt enkelt så att de analysmodeller och beräkningsverktyg vi har tillgång till inte klarar av att förklara humlans flykt (eller inte gjorde det, att ngt _var_ sant, betyder inte att att det _är_sant) på samma sätt verkar verktygen för att analyser
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 11:32Sverige behöver fler beräkningsingenjörer!
Sverige behöver fler beräkningsingenjörer!
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 12:00Vet humlan ens om att den flyger.
Vet humlan ens om att den flyger.
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 13:36En humla är en rätt så mager typ. Det är bara en massa hår som gör att den ser tjock ut. Testa och blöt ner en humla så får ni se.
En humla är en rätt så mager typ. Det är bara en massa hår som gör att den ser tjock ut. Testa och blöt ner en humla så får ni se.
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 15:29OT. Myten om att en humla inte kan flyga tror jag (om jag inte missminner mig) härstammar från någon felaktigt utförd aerodynamiskberäkning av någon tysk eller schweizare under tidigt 1900-tal. Det är alltså något som fysiker redan har löst, men det var
OT. Myten om att en humla inte kan flyga tror jag (om jag inte missminner mig) härstammar från någon felaktigt utförd aerodynamiskberäkning av någon tysk eller schweizare under tidigt 1900-tal. Det är alltså något som fysiker redan har löst, men det var
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 15:34Tänkte bara inflika att det en myt att humlan inte skulle kunna flyga enligt fysikens lagar. Jag är lat så jag kopierar från wikipedia 🙂
"Denna myt blev populär på 1930-talet när en aerodynamiker beräknade att humlan inte kan skapa tillräckligt med lyf
Tänkte bara inflika att det en myt att humlan inte skulle kunna flyga enligt fysikens lagar. Jag är lat så jag kopierar från wikipedia 🙂
"Denna myt blev populär på 1930-talet när en aerodynamiker beräknade att humlan inte kan skapa tillräckligt med lyf
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 17:19Är det inte från en test i Tour?
Är det inte från en test i Tour?