Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarHundlöpet
You need to log in to create posts and topics.

12

Som att rasta hunden - lite längre men mycket roligare.

Här börjar din väg till årets roligaste motionslopp. Till skillnad mot vanliga lopp, kommer här ett lopp för dig som gärna gör saker tillsammans med din hund.

Har du ingen egen hund så låna grann

Kul grej! Hoppas bara alla hussar och mattar har koll på sina ögonstenar så det inte blir gnabb hundar emellan.

Vilken roligt variant av tävling. Den ska jag nog ta och anmäla mig till 🙂

Hmm.. en utmaning med en livlig Boxer som gärna busar med ALLA andra hundar om hon får.. nu får hon ju inte, men det kanske blir lite jobbigt för armarna i längden? *funderar vidare*

Kom igen Jessie! Nu har du ju 5 månader på dig att träna på vem det är som bestämmer 😉 !

Gå en handling-kurs? Skaffa ringvana.

Jag har ett speciellt koppel så jag själv har armarna fria. Ska se om jag kan lägga en ett foto på det....
Sedan gäller det bara att lära hunden var den ska vara (#)

BILD:www.famhalin.se/Birgitta/jogging_apr1_2010.jpg

Hunden är åtta år. Vi HAR ringvana. Vi HAR tränat på brukshundsklubben. Vi HAR ett särskilt koppel med resår som sitter runt midjan. Vi ÄR ute och springer tillsammans OFTA.

Men... med sådär MÅNGA hundar blir det antingen PÅ eller AV i hennes lilla huvu

OK 😀
Kan också tänka mig att många hundar skulle bli uppspelta, lär bli mååånga spännande lukter att leta efter ägarna till ...

Jag tror det blir "Av" när vovven inte får någon belöning i form av att hälsa. Klart du ska haka på!

12