Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 08:23Tack för alla svar och länkar!
Jag har redan WKO+ men har haft problem att föra över filer från CS500:an till programmet. Jag har då använt PPT som jag tycker fungerar relativt bra om man använder autolap med ganska korta intervall.
Ska försöka få till WK
Tack för alla svar och länkar!
Jag har redan WKO+ men har haft problem att föra över filer från CS500:an till programmet. Jag har då använt PPT som jag tycker fungerar relativt bra om man använder autolap med ganska korta intervall.
Ska försöka få till WK
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 23:42En bra intervall att börja med (tycker jag) är att först köra 60 minuter så hårt du kan och notera din snittwatt (ex: 310w) och sen kör du 60min pass på 85% av denna effekt (310*0.85 = 264w). Försök hitta en så bra jämnt takt som möjligt.
20 min interva
En bra intervall att börja med (tycker jag) är att först köra 60 minuter så hårt du kan och notera din snittwatt (ex: 310w) och sen kör du 60min pass på 85% av denna effekt (310*0.85 = 264w). Försök hitta en så bra jämnt takt som möjligt.
20 min interva
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 08:14Om vi nu pratar tröskelträning (FTP) så behöver du absolut inte köra 60 min-tester kontinuerligt.Det räcker med 20 min. 60 min på tröskel är totalt utmattande och sparas bäst till tävlingssammanhang, tycker jag. Det viktiga är som David skrev, att lära si
Om vi nu pratar tröskelträning (FTP) så behöver du absolut inte köra 60 min-tester kontinuerligt.Det räcker med 20 min. 60 min på tröskel är totalt utmattande och sparas bäst till tävlingssammanhang, tycker jag. Det viktiga är som David skrev, att lära si
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 09:52Fredrik, ja visst går det bra att köra 20 min om man inte gillar 60 min. Personligen gillar jag 60min. 🙂
Fredrik, ja visst går det bra att köra 20 min om man inte gillar 60 min. Personligen gillar jag 60min. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 10:06Jag vet inte om jag skulle fixa 60 minuter i mördartempo. Om jag kör 1 timma så mycket jag orkar ligger min snittpuls ca 10 slag under tröskelpuls. Snitteffekten brukar då ligga ca 10% under tröskeleffekt.
Jag förstår vad du menar med att köra intervall p
Jag vet inte om jag skulle fixa 60 minuter i mördartempo. Om jag kör 1 timma så mycket jag orkar ligger min snittpuls ca 10 slag under tröskelpuls. Snitteffekten brukar då ligga ca 10% under tröskeleffekt.
Jag förstår vad du menar med att köra intervall p
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 15:23"Om jag kör 1 timma så mycket jag orkar ligger min snittpuls ca 10 slag under tröskelpuls. Snitteffekten brukar då ligga ca 10% under tröskeleffekt."
Mats, du har nog missuppfattat tröskeleffektsdefinitionen eller iaf AT/FTP som vi pratar om här. Det fin
"Om jag kör 1 timma så mycket jag orkar ligger min snittpuls ca 10 slag under tröskelpuls. Snitteffekten brukar då ligga ca 10% under tröskeleffekt."
Mats, du har nog missuppfattat tröskeleffektsdefinitionen eller iaf AT/FTP som vi pratar om här. Det fin
Quote from Funbeat user on 27 April 2012, 06:47Michael Carmichaels bok The Time Crunched Cyclist innehåller ett enkelt och kortare test att utgå ifrån (2x8 min på max med 12 min paus emellan - räkna effekten från den 8 min period som har den högsta som resultatet) och sedan tabeller över hur man exakt
Michael Carmichaels bok The Time Crunched Cyclist innehåller ett enkelt och kortare test att utgå ifrån (2x8 min på max med 12 min paus emellan - räkna effekten från den 8 min period som har den högsta som resultatet) och sedan tabeller över hur man exakt
Quote from Funbeat user on 27 April 2012, 12:12Precis som det redan konstaterats i tråden finns det många "trösklar", MLSS, 4-mmol, FTP m.fl. Min FTP verkar ligga hyfsat nära 4-mmol, men vill man få fram sin FTP är det ju bara att testa. Vill du mäta framsteg är det inte helt nödvändigt att köra en fu
Precis som det redan konstaterats i tråden finns det många "trösklar", MLSS, 4-mmol, FTP m.fl. Min FTP verkar ligga hyfsat nära 4-mmol, men vill man få fram sin FTP är det ju bara att testa. Vill du mäta framsteg är det inte helt nödvändigt att köra en fu