Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För det första... ursäkta om jag borde ha postat i någon annan tråd (men cyklingstråden lät precis lika fel när det rör sig om kombinationen, men eftersom det i första hand är löpdelen som jag skulle vilja ha hjälp med...)

Saken är alltså den att jag cyk

Jadu. Jag tycker det sliter mindre på kroppen att köra korta intensiva pass med jogging och långa lågintensiva pass på cykel. Det räddar knäna lite så här i början. Jag följer inga regler utan känner bara efter. ^ ^

I mina öron låter det som om du får bra uthållighetsträning med cyklingen. Vad gäller löpning kan du då koncentrera dig på kortare, snabbare pass. Och något enstaka längre, lugnt ibland. Du har också FIRST träningsprogram för löpning, där "crosstraining"

Skit i programmen cykla när det är bra väder och spring när det är sämre.
Att tänka på är att du har ganska bra kondis jämfört med en som börjar löpträna från soffan.Men dina löpmuskler, senor, leder, knän o.s.v är otränade så öka löpningen likadnt som i

Faktiskt så kan man kombinera cykling å kutning...ja i alla fall jag. Jag hämtar ju vatten från Finntorps Trefaldighetskälla typ minst en gång i veckan å alltid på cykel. Ute på gamla fd E4:an så brukar jag kuta bredvid cykeln i en eller två kilometrar...