Quote from Guest on 16 October 2009, 16:33Hej, för över ett år sedan tror jag att jag förstörde min kropp rejält genom att jag ökade min springning från 5 km till 1mil. Direkt, ingen ökning riktigt utan det var verkligen 5 km ena dagen och andra dagen 1 mil. Därefter började det göra ont i knän,
Hej, för över ett år sedan tror jag att jag förstörde min kropp rejält genom att jag ökade min springning från 5 km till 1mil. Direkt, ingen ökning riktigt utan det var verkligen 5 km ena dagen och andra dagen 1 mil. Därefter började det göra ont i knän,
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 16:43Kanske inte den sorts tips och råd du i första hand tänkt dig, men mitt råd är att du börjar springa i intervaller (intervall löpning-gång). T.ex gå 5 min, spring 20, gå.... Detta för att hitta den positiva känslan i att "klara springa" igen. Med alla ska
Kanske inte den sorts tips och råd du i första hand tänkt dig, men mitt råd är att du börjar springa i intervaller (intervall löpning-gång). T.ex gå 5 min, spring 20, gå.... Detta för att hitta den positiva känslan i att "klara springa" igen. Med alla ska
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 19:16Varför inte haka på ett program som ökar sakta men säkert från just 5km till en mil? Det finns ju några såna, bla på I Forms hemsida som man kan roa sig med.
Viktigast är väl att man inte ökar för fort och att man inte ökar fart och sträcka samtidigt. Ja
Varför inte haka på ett program som ökar sakta men säkert från just 5km till en mil? Det finns ju några såna, bla på I Forms hemsida som man kan roa sig med.
Viktigast är väl att man inte ökar för fort och att man inte ökar fart och sträcka samtidigt. Ja
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 19:20Tänk om jag hade fått det där tipset att inte öka för fort för ett och halvt år sedan eller så (det fick jag nog, men ignorerade) då skulle jag nog inte ha samma problem. Fast nu gäller det inte att öka från 5km till milen, utan från 0 km till 5 km först
Tänk om jag hade fått det där tipset att inte öka för fort för ett och halvt år sedan eller så (det fick jag nog, men ignorerade) då skulle jag nog inte ha samma problem. Fast nu gäller det inte att öka från 5km till milen, utan från 0 km till 5 km först
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 19:23Ah! då har vi vårt kära beprövade C25K-program!
Det har funkat för JÄTTEMÅNGA av oss här!http://www.c25k.com/c25k_swedish.htm
Mitt råd till dig är dessutom att strunta i sträckorna och bara köra på tiderna.
Det är inte så kinkigt om man kommer 5km på
Ah! då har vi vårt kära beprövade C25K-program!
Det har funkat för JÄTTEMÅNGA av oss här!
http://www.c25k.com/c25k_swedish.htm
Mitt råd till dig är dessutom att strunta i sträckorna och bara köra på tiderna.
Det är inte så kinkigt om man kommer 5km på
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 19:28Tack! Det där såg jätte bra ut! Jag skrev ut det nu.
Absolut värt att prova.
=)
Tack! Det där såg jätte bra ut! Jag skrev ut det nu.
Absolut värt att prova.
=)
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 19:33Vi har ju en grupp här på funbeat också - Vi som börjat jogga 2009. Feel free att gå med! Där pratar vi just om jogging på nybörjarnivå.
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1625
Du kanske inte vill vara med och bidra till gruppmålet (vi s
Vi har ju en grupp här på funbeat också - Vi som börjat jogga 2009. Feel free att gå med! Där pratar vi just om jogging på nybörjarnivå.
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1625
Du kanske inte vill vara med och bidra till gruppmålet (vi s
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 19:45Jag skickade nyss en förfrågan 😛
Jag skickade nyss en förfrågan 😛
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 22:57Lite grovt och slarvigt kan man säga att skadorna kommer när musklerna inte hinner med konditionen. I sak betyder det att flera skador uppkommer när dina muskler (som måste specialtränas) inte klarar av att bära upp kroppen på rätt sätt när du springer me
Lite grovt och slarvigt kan man säga att skadorna kommer när musklerna inte hinner med konditionen. I sak betyder det att flera skador uppkommer när dina muskler (som måste specialtränas) inte klarar av att bära upp kroppen på rätt sätt när du springer me