Quote from Guest on 28 August 2007, 12:00Vet någon hur många gånger / veckan man bör konditionsträna för att behålla behålla den konditionen man har byggt upp?
(jag har skrivit ett inlägg nu 3 ggr och de har bara försvunnit spårlöst - Ber om ursäkt om de blir samma fråga 3 ggr!)
Vet någon hur många gånger / veckan man bör konditionsträna för att behålla behålla den konditionen man har byggt upp?
(jag har skrivit ett inlägg nu 3 ggr och de har bara försvunnit spårlöst - Ber om ursäkt om de blir samma fråga 3 ggr!)
Quote from Urban Nilsson on 28 August 2007, 12:102 ggr x 30 min / vecka för att bibehålla. 3 ggr x 30 min / vecka för att bygga.
2 ggr x 30 min / vecka för att bibehålla. 3 ggr x 30 min / vecka för att bygga.
Quote from Funbeat user on 28 August 2007, 14:18Jag kan bara hålla med.
I maj hade jag inte sprungit på flera år.
Så från maj till i söndags (tjejmilen) sprang jag mellan 3-4 ggr/vecka allt från 30 min till 70 min.
Det fungerade bra för mig för jag sprang tjejmilen i söndags på 58 min i lagom takt utan
Jag kan bara hålla med.
I maj hade jag inte sprungit på flera år.
Så från maj till i söndags (tjejmilen) sprang jag mellan 3-4 ggr/vecka allt från 30 min till 70 min.
Det fungerade bra för mig för jag sprang tjejmilen i söndags på 58 min i lagom takt utan
Quote from Galderma Fritidsförening on 28 August 2007, 18:19Jag tycker 58 minuter var bra gjort av dig tina. Din make sprang ju inte utan var bara där och tittade på 😉 jag skulle ha sagt något i stil med "men spring själv då" (H)
Jag tycker 58 minuter var bra gjort av dig tina. Din make sprang ju inte utan var bara där och tittade på 😉 jag skulle ha sagt något i stil med "men spring själv då" (H)
Quote from Funbeat user on 28 August 2007, 21:45Daniel, vad bra! Då räcker det med två pass i veckan för mig alltså? 😀
Daniel, vad bra! Då räcker det med två pass i veckan för mig alltså? 😀
Quote from Urban Nilsson on 28 August 2007, 21:51Tja, enligt Runners world ska det räcka även för dig. Nu tror ju jag att du är ute efter att toppa formen till LL så du slipper nog inte undan förrän till de sista 2 veckorna innan.
Tja, enligt Runners world ska det räcka även för dig. Nu tror ju jag att du är ute efter att toppa formen till LL så du slipper nog inte undan förrän till de sista 2 veckorna innan.
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 07:54tack för svaren...
själv tycker jag att 30 min / 2ggr i veckan känns lite. Men de kan ju vara bra för min" lilla hjärna" att veta att de är ok att inte konditionsträna mer än 2 ggr i veckan om jag inte hinner. Jag vet att en jädrans jobbig höst väntar där
tack för svaren...
själv tycker jag att 30 min / 2ggr i veckan känns lite. Men de kan ju vara bra för min" lilla hjärna" att veta att de är ok att inte konditionsträna mer än 2 ggr i veckan om jag inte hinner. Jag vet att en jädrans jobbig höst väntar där